مدافعان سلامت در موج پنجم کرونا تنها هستند

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۸۹۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تنهایی پرسنل حوزه سلامت در خط مقدم مبارزه با پیک پنجم کرونا گفت.
مدافعان سلامت در موج پنجم کرونا تنها هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: عادی انگاری رواج یافته در سطح استان، تنهایی سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا را تشدید کرده است.

وی افزود: متاسفانه با بازدیدهای میدانی صورت گرفته، شاهد عادی انگاری و بی تفاوتی مردم و مسئولین نسبت به پیک پنجم کرونا می باشیم که این عوامل خستگی را در جسم و روح کادر درمان نگه داشته و موجب تضعیف روحیه آن ها می شود.

وی تاکید کرد: باز بودن مراکز تفریحی و تالارهای عروسی، پارک ها و شهربازی های سطح استان به عنوان یک معضل و تهدید جدی سلامت محسوب می شوند که نیاز است تصمیم گیری و محدودیت های جدی اعمال شود.

دکتر جمالیان گفت: در مدیریت هوشمند ویروس کرونا وظایف تمامی ارگان های مربوطه مشخص شده و مدیریت و کنترل شرایط نیازمند هماهنگی بین بخشی و همکاری تمامی عوامل و انجام صحیح وظایف مشخص شده است و با توجه به اینکه در این شرایط وظایف سنگینی بر عهده دانشگاه می باشد دیگر توانی برای نظارت بر اصناف و شهربازی‌ها ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به کاهش سن ابتلا و فوت ناشی از کرونا ویروس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کرونا دلتا، کودکان و جوانان را نیز درگیر می کند اگرچه تا الان موارد فوتی در کودکان را نداشته‌ایم، اما اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد شاهد اتفاقات بد و مرگ و میر کودکان خواهیم بود که بی تفاوتی آحاد مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی این امر را تشدید کرده و برای این عادی نگاری هزینه بالایی پرداخت خواهد شد از این رو از تمامی مردم خواهشمندیم که بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس باشند.

وی در پایان از مردم و مسئولین استانی خواست تا در این موج، مجموعه علوم پزشکی را در سطح استان یاری کنند تا بتوان با کمترین تلفات و خسارات این پیک را نیز پشت سر بگذاریم.


نظر شما :