سهل انگاری کرونایی و فرسودگی و‌ خستگی مدافعین سلامت

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۸۹۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۶
استاندار مرکزی گفت: سهل انگاری مردم و اصناف در موج پنجم کرونا، خستگی و تضعیف روحیه مدافعان سلامت را به دنبال دارد.
سهل انگاری کرونایی و فرسودگی و‌ خستگی مدافعین سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، ضمن اشاره به اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان مرکزی از ۸۳ درصد به ۲۶ تا ۳۴ درصد رسیده است، بیان کرد: شیوع بالای کرونا در استان در حالی است که هنوز عده‌ای از مردم و اصناف محدودیت‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی نگرفته اند و با سهل انگاری جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند که این امر موجب فرسودگی و خستگی بیشتر پرسنل حوزه سلامت شده است.
وی در ادامه افزود: اصناف مختلف استان مرکزی سه روز مهلت دارند که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف مدیریت اپیدمی کرونا اقدام کنند و در صورتی که بعد از این مهلت شرایط تغییری نکند، محدودیت های جدی، قطعی و تعطیلی اصناف اعمال خواهد شد.
استاندار استان مرکزی شرایط شهرستان محلات را از لحاظ بیماری کرونا بحرانی اعلام کرد و گفت: مبادی ورودی این شهر به خصوص در تعطیلات پایان هفته باید تحت کنترل و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری شود.
آقازاده در ادامه به روند خوب واکسیناسیون در سطح استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فرآیند واکسیناسیون در استان مرکزی (۱۱ درصد) نسبت به میانگین کشوری (۹ درصد) در سطح بالاتری قرار دارد، اما همچنان شاهد تلاش عوامل مربوطه در سرعت گرفتن هر چه بیشتر این امر مهم هستیم.
وی در پایان با توجه به اینکه بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال جاری تحصیلی در دستور کار قرار دارد، واکسیناسیون معلمان را یک امر مهم دانست و از واکسینه شدن این گروه تا پایان ماه جاری خبر داد.


نظر شما :