از تاسیس دانشکده داروسازی تا سرعت گرفتن واکسیناسیون

۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۸۹۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۰
جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک تشکیل و مهمترین برنامه ها و اقدامات کرونایی و غیر کرونایی این مجموعه بحث و تبادل نظر شد.
از تاسیس دانشکده داروسازی تا سرعت گرفتن واکسیناسیون

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: صدور مجوز دانشکده داروسازی گام بزرگی است و با راه اندازی آن از این پس نام دانشگاه علوم پزشکی اراک در یکسری از کشورها مطرح خواهد شد.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: تزریق واکسن در رزوهای تعطیل و آماه سازی بزرگ ترین مرکز تجمیعی در کمتر از 12 ساعت با کمک دانشگاه های مختلف اراک از دیگر مصادیق وحدت و همدلی دستگاه های اجرای برای کنترل کرونا و حفظ جان و سلامتی مردم بود.

وی افزود: تزریق بیش از ۱۵۰۰ دُز واکسن در روز اول در مرکز واکسیناسیون مصلی بیت‌المقدس اراک، بدون اینکه کوچکترین ازدحام جمعیتی شکل بگیرد نیز از اقدامات خوب دانشگاه به خصوص معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت اراک بود که ضمن تشکر از معاون و رییس این مراکز و البته آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به خاطر حمایت و در اختیار قرار دادن مکان مصلی، می توان در این مرکز تا 5000 دُز واکسن را به مردم تزریق کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 150 دُز واکسن در اراک و 1200 دُز واکسن در شازند با توجه به قطع بودن سیستم و سامانه سیب، تزریق شد که نسبتا سرعت خوبی  است و جای تشکر از کلیه همکاران دارد.

دکتر جمالیان همچنین به افزایش شمار بیماران و بستری هم اشاره کرد و گفت: به خانواده ها باید اخطار دهیم که میزان ابتلاء در بین کودکان در حال افزایش است و این می تواند خطرناک باشد، چراکه طبق گزارشات، والدین به میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط کودکان و فرزندان خود کم اهمیت شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه میزان عادی انگاری در مردم و جامعه به شدت افزایش یافته و این در آینده و روزهای آتی دردسر ساز خواهد شد و متاسفانه فشار را بر دوش کادر بهداشتی و درمانی دو چندان خواهد کرد.

دکتر جمالیان گفت: بارها از این سهل انگاری ها و عدم توجه و نظارت مسئولان ذیربط انتقاد و گلایه کردیم، ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست و دانشگاه علوم پزشکی در موج پنجم تنهاتر از موج های قبلی است.

وی به شایع سازی در فضای مجازی در خصوص واکسن  و مردد شدن مردم برای حضور و دریافت واکسن های خود اشاره کرد و تصریح کرد: سن فوتی ها پایین آمده و این نشان دهنده تاثیرگذاری واکسن می باشد.

وی در پایان خطاب به معاونین و مدیران حاضر در جلسه گفت تا پایان و مدیریت کامل این بیماری و موج پنجم، از هیج تلاشی دریغ نکنند.


( ۴ )

نظر شما :