برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۸۹۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۸۹
مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک با حضور رییس، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار و در این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر بهنام محمودیه تقدیر و تشکر و دکتر رضا شجاعی به عنوان سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) اراک معرفی شد.
برگزاری مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک سانتر اصلی آموزشی در حوزه پزشکی است.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، ۷ رشته تخصصی دارد و به همین منظور سانتر اصلی آموزش در رشته پزشکی است که مدیریت کردن این مرکز شگردهای مدیریتی خاصی را می طلبد.

وی افزود: سرمایه اصلی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، دستگاه ها، تجهیزات و فضای فیزیکی آن نیست، بلکه نیروهای انسانی اعم از پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی که در این مدت و به خصوص در دوران شیوع بیماری کرونا به صورت شبانه روزی و جهادگونه فعالیت کردند، می باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ کمک مالی به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور نشده است، هدایت خیرین در حوزه سلامت برای تکمیل و رفع نواقص در مراکز درمانی و برخورداری از حمایت آنها امری لازم و ضروری محسوب می شود.

دکتر جمالیان در ادامه از زحمات دکتر محمودیه تشکر کرد و گفت: چندین وظیفه سنگین بر دوش ایشان بود و علیرغم میل باطنی، ستاد دانشگاه تصمیم به موافقت با عدم همکاری و درخواست دکتر محمودیه البته با توجه به شرایط پیک پنجم گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: افرادی که در شرایط کنونی مسئولیت های سنگین اینچنین را قبول می‌کنند، نگاه های اخلاقی و اخلاق مدارانه دارند که بسیار مهم و با ارزش است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به مدیرانی که نگاه سیستماتیک دارند و به فکر رشد و تعالی مجموعه کلان علوم پزشکی هستند به شدت نیاز دارد و از داشتن چنین مدیرانی بر خود می بالد.

دکتر جمالیان  گفت: یکی از سخت‌ترین لحظات عمر کاری مسئولان، قبول کردن استعفای مدیرانی چون دکتر محمودیه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دکتر محمودیه از چند ماه گذشته موضوع استعفای خود را برای انجام بهتر وظایف خود در دیگر حوزه ها مطرح کرده بودند که بارها با مخالفت بنده و معاونین مواجه شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: از آمدن دکتر شجاعی خوشحال و از رفتن دکتر محمودیه ناراحت هستیم.

دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: بحران های متعددی را در طی شروع بیماری کرونا در استان و به خصوص در این بیمارستان که کمک زیادی به درمان بیماران و مبتلایان به کرونا کرده است را پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: در این مدت ناچار به تصمیم‌گیری و اجرای برنامه های متعدد در جهت ساماندهی تخت ها برای مبتلایان و بستری های کرونایی شدیم که بعضاً در کمتر از چند ساعت اتخاذ و اجرایی می‌شد که این شرایط را بسیار سخت و دشوار می نمود.

وی تاکید کرد: در طول این مدت بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک با ریاست دکتر محمودیه به خوبی توانست از عهده انجام امور بر بیاید و کمک زیادی به مهار و کنترل این بیماری در اراک کرد.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در سطح استان برنامه‌ای برای پرورش مدیران ندارد و این می‌تواند نقطه ضعفی برای مجموعه بهداشتی و درمانی استان مرکزی به حساب بیاید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از سالها قبل به فکر پرورش مدیران بوده‌ایم و در همین رابطه در سطح شهرستان های استان با گذراندن دوره های فشرده حداقل چهار مدیر خوب را پرورش داده ایم که در سال های آینده در سطوح میانی خواهند درخشید.

دکتر صادقی از زحمات دکتر محمودیه تشکر کرد و افزود: دکتر شجاعی که از امروز به عنوان سرپرست این مرکز درمانی شروع بکار خواهند کرد نیز شایستگی لازم را دارند و امیدواریم به اهدافی که در سر دارند با کمک سایر همکاران در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) برسند و معاونت درمان نیز در ستاد دانشگاه برای رسیدن به اهداف و رشد این مرکز و مجموعه حوزه سلامت در استان و اراک در کنار تیم جدید مدیریتی این مرکز درمانی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه گفت: بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از قدیمی ترین و البته کم حاشیه ترین مراکز درمانی در سطح استان مرکزی است.

دکتر سعید رضا سلطانی بیان کرد: همکارانی که در این مرکز درمانی فعالیت می کنند تجارب گرانقدری دارند که این مرکز درمانی را نسبت به سایر مراکز، متمایز می کند.

وی افزود: هر چند این مرکز درمانی قدمت بالایی دارد و بسیاری از دستگاه ها و حتی بنای این مرکز درمانی مستهلک شده، اما اقدامات جهادگونه پرسنل این مرکز درمانی مانع از اخلال در هرگونه ارائه خدمت در آن شده است.

وی تاکید کرد: دکتر محمودیه در سال هایی که مسئولیت ریاست این بیمارستان را برعهده داشتند، بسیار خوش درخشیدند و خدمات ارزنده ای را به مردم و البته با توجه به ماهیت بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) به سایر شهرستان های استان و حتی استان های همجوار نمودند.

دکتر سلطانی همچنین یادآور شد: دکتر شجاعی که ریاست این مرکز درمانی را برعهده گرفته‌اند نیز مطمئناً با توجه به جوانی و پویایی و انگیزه‌ای که دارند روزهای خوبی را پیش رو خواهند داشت و در این راه معاونت توسعه نیز آنها را کمک خواهد کرد.

در ادامه دکتر بهنام محمودیه رییس سابق بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک نیز گفت: این مرکز درمانی گنجینه‌ای از نیروی انسانی است و باید بیش از اینها به آن توجه شود.

دکتر محمودیه تاکید کرد: در طول دوران مسئولیتم هر آنچه در توان داشتم را در طبق اخلاص گذاشته و از هیچ تلاشی دریغ نکردم.

دکتر رضا شجاعی سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک نیز در ادامه با تاکید بر ادامه راه روسای پیشین این مرکز درمانی، یادآور شد: در جهت رشد و ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط این مرکز گام بر خواهیم داشت.

وی افزود: تکریم و جلب رضایت بیماران، تکریم و جلب رضایت همکاران و از همه مهمتر تلاش برای ارتقاء خدمات ارائه شده در این مرکز سه هدف عمده اینجانب از قبول مسئولیت در این بیمارستان است.

دکتر شجاعی در پایان تاکید کرد: رسیدن به این مهم میسر نیست مگر با همراهی و همفکری و ارائه تجارب گذشتگان و بیان نقطه نظرات اساتید بزرگوار.


( ۱۰ )

نظر شما :