نزدیکی به پایتخت، تهدید یا فرصت!

۰۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۳ کد : ۱۸۹۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نه تنها نزدیکی به تهران برای دانشگاه علوم پزشکی اراک، فرصت خوبی نیست بلکه یک تهدید بزرگ هم محسوب می شود.
نزدیکی به پایتخت، تهدید یا فرصت!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در اولین نشست هیئت امناء بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی درمان بیماران صعب العلاج حضرت آیت ا... خوانساری (ره) اراک، بیان کرد: نزدیکی استان مرکزی و شهر اراک به پایتخت کشور نه تنها فرصت محسوب نمی‌شود، بلکه بزرگترین تهدید در حوزه سلامت است چرا که نیروهای متخصص که وارد استان مرکزی می‌شوند، خانواده خود را به همراه نمی آورند و اگر کوچکترین کمبودی در در حوزه تجهیزات مشاهده کنند، دیگر تمایلی به ماندن در استان نخواهند داشت.

وی افزود: سطح درآمد پزشکان متخصص استان در ماندگاری آنها بسیار اثرگذار است و لذا نیاز است نیروهای متخصص در استان از حمایت کافی برخوردار باشند تا انگیزه آنها برای خدمت به مردم دوچندان شود.

وی همچنین یادآورشد: امسال در سطح شهر اراک ۱۰ پایگاه اورژانس کلنگ زنی شده که چهار پایگاه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۶ پایگاه نیز در دستور کار است که تا پایان سال ۵۰ درصد آنها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر جمالیان در ادامه اشاره ای هم به روند سرعت واکسیناسیون کرد و گفت: در سطح شهر اراک روزانه ۹ هزار دُز واکسن کرونا تزریق می‌شود که ۲ هزار دُز آن در مصلی اراک به جامعه هدف ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جامعه هدف در شهر اراک برای انجام واکسیناسیون دُز اول می‌توانند با در دسترس داشتن کارت ملی به مراکز  تزریق واکسن در مصلی بیت‌المقدس اراک، سالن شهید ساکی در خیابان دانشگاه، سالن یادگار امام در شهرک گردو و سالن شهید ثامنی در خیابان قائم مقام مراجعه کنند.

وی در پایان افزود: شهروندان مشمول گروه سنی اعلام شده در شهرستانها نیز به محل‌های معین تزریق مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.


( ۴ )

نظر شما :