تعطیلی پایتخت، بلای جان استان مرکزی شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۰۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۵۱
اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعطیلات شش روزه تهران و موج سفرهای غیرضرور به اقصی نقاط کشور به خصوص استان مرکزی، موجب شدت گرفتن بحران کرونا در استان‌ مرکزی شد.
تعطیلی پایتخت، بلای جان استان مرکزی شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رحمت الله مرادزاده بیان کرد: با توجه به اینکه مسافرت و هرگونه جایجایی و تجمع افراد، تاثیر زیادی در چرخش و گسترش ویروس دارد، تعطیلی ۶ روزه تهران به ضرر استان مرکزی شد و عملاً منبع این بیماری به استان انتقال یافت.
وی تاکید کرد: تمامی این عوامل شرایط را شعله ورتر کرد، از این رو به منظور مدیریت بیماری کرونا پیشنهاد می شود که هرگونه تعطیلی در شرایط بحران باید ملغی شود.
وی افزود: طبق آخرین بررسی های صورت گرفته شاهد افزایش شاخص ضریب انتقال ویروس از نوع دلتا در سطح استان هستیم به طوریکه این شاخص از هفته پیش تاکنون از عدد ۱ به ۱/۰۲ رسیده است و این امر نیاز به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بیش از گذشته نشان می دهد.
دکتر مرادزاده در ادامه به تفاوت واریانت دلتا با سویه های قبلی اشاره کرد و گفت: در پیک پنجم کرونا بیشترین ویروس در حال چرخش در استان واریانت دلتا می باشد که شدت ظهور علایم در این نوع جهش یافته بیشتر از سویه های قبلی بوده که در راستای آن افزایش موارد بستری در مراکز درمانی را شاهد هستیم.
این اپیدمیولوژیست در ادامه خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص درگیری بیشتر کودکان به این ویروس نیازمند اطلاعات و بررسی های بیشتر است، اما آنچه که مسلم است این بیماری در ادوار مختلف، سنین مختلفی را درگیر می کند و در این موج ممکن است کودکان را نیز مبتلا کند.
دکتر مرادزاده گفت: به موازات افزایش موارد مرگ و میر در سطح کشور، مرگ و میر در استان نیز افزایش یافته است از این رو به منظور کنترل شرایط، نیازمند واکسیناسیون در سطح گسترده می باشیم.
وی در پایان تاکید کرد: با افزایش تراکم جمعیتی و ترویج عادی انگاری در سطح استان، شاهد سرعت بسیار زیاد افزایش موارد بستری در مراکز درمانی هستیم از همین رو از مردم عزیز می خواهیم در راستای احترام به حقوق شهروندی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی علی الخصوص زدن صحیح ماسک اهتمام ورزند و مدافعان سلامت را در کنترل  موج پنجم این بیماری حمایت کنند.


( ۳ )

نظر شما :