همه شهرستان های استان مرکزی قرمز و نارنجی شدند

۰۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۹۰۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۸۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی، تمام شهرستان استان به غیر ۳ شهرستان قرمز هستند.
همه شهرستان های استان مرکزی قرمز و نارنجی شدند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی استان ها و شهرستان های کشور که از ۹ مرداد اعمال خواهد شد، تمام شهرستان های استان مرکزی به غیر از سه شهرستان خنداب، کمیجان و فراهان که نارنجی اند، به رنگ قرمز در خواهند آمد.
وی افزود: در این رنگ بندی، شهرستان های اراک، ساوه، خمین، شازند، زرندیه، تفرش، آشتیان، دلیجان و محلات در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی تاکید کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی وزارت بهداشت هیچ یک از شهرستان های استان که تا پیش از این در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند، در این وضعیت قرار ندارند و این یعنی استان مرکزی در وضعیت بحرانی و حساسی قرار گرفته است.
دکتر جمالیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط برای مردم استان بسیار حساس و سرنوشت ساز است، گفت: باید آرایش جنگی بگیریم و در این راه هر کس و یا هر ارگانی که کاری از دستش بر می آید باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت و کادر بهداشتی بیاید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند سرعت واکسیناسیون در استان، سرعت خوب و قابل قبولی نسبت به میانگین کشوری است، اما نباید این نکته را که تا رسیدن به ایمنی کامل جامعه، رعایت پروتکل های بهداشتی اولین و مهمترین اصل مدیریت این بیماری است را فراموش کنیم.
دکتر جمالیان در پایان گفت: استان های اطراف و همجوار استان مان نیز وضعیت خوبی ندارند و باید با دقت و هوشیاری کامل روزها و هفته های پیش رو را سپری کنیم در غیر اینصورت غافلگیر شده و تلفات به مراتب بدتر و سنگین‌تری نسبت به موج های قبلی خواهیم داد.
گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ های زرد و آبی در اعلام رنگ بندی های کرونایی به معنای وضعیت های خطر متوسط و کم خطر هستند.


( ۱۱ )

نظر شما :