دسته بندی مشکلات بیمارستانی برای مرتفع شدن مشکلات و ارتقاء کیفیت خدمات

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۲ کد : ۱۹۰۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۰۱
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: به منظور ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به مردم، مشکلات این مرکز طبقه بندی شد تا مطابق برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت مرتفع گردد.
دسته بندی مشکلات بیمارستانی برای مرتفع شدن مشکلات و ارتقاء کیفیت خدمات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احسان رحیمی بیان کرد: به منظور ارتقاء کارایی و خدمات به روز به بیماران و اثربخشی بهتر، معضلات بخش های مختلف بیمارستان بررسی و به منظور رفع آن ها اقداماتی صورت گرفت.

وی افزود: طبق بازدیدهای به عمل آمده از بخش های ‌مختلف بالینی و غیربالینی بیمارستان، مشکلات بخش های‌ مختلف اولویت بندی شد تا مطابق برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت مرتفع گردد.

وی تاکید کرد: اقدامات اولیه در راستای راه اندازی کلینیک رتینوپاتی نوزادان انجام شده و در مرحله مذاکره با پزشکان مرکز هستیم تا هر چه زودتر شاهد بهره مندی آن باشیم.

دکتر رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ارایه خدمات مناسب و با کیفیت به بیماران کووید ۱۹، اقداماتی جهت راه اندازی و تجهیز بخش جدید کووید از جمله تامین کپسول اکسیژن، مانیتور، سیستم گرمایشی، سرمایشی و... در این مرکز انجام شد.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک گفت: با توجه به کمبودهای تجهیزاتی در بخش NICU، صحبت هایی در خصوص تامین تجهیزات صورت گرفت و در بخش اعصاب و روان نیز به دلیل نیاز مبرم به بخش اورژانس، این بخش راه اندازی شد.

وی افزود: هر بخشی که از نظر تجهیزات و امکانت کمبود و چالش هایی دارد، نظیر بخش های داروخانه، کتابخانه و سالن های مطالعاتی، مورد بازسازی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در این مرکز درمانی ۲۲۲ تخت فعال می باشد که در این میان در بخش های بالینی کودکان ۳۰ تخت، در بخش NICU و نوزادان ۲۵ تخت و همچنین ۵ تخت در بخش PICU و ۴ تخت  نیز در بخش ICU، موجود هستند.

دکتر رحیمی گفت: همچنین به خاطر اهمیت دوران پسا کرونایی، تعداد ۵۵ تخت در بخش اعصاب و روان، ۱۲ تخت در بخش CCU، ۱۳ تخت در بخش پست ICU، ۱۳ تخت در بخش عفونی، ۱۳ تخت در بخش هماتولوژی و ۱۷ تخت در بخش اورژانس فعال است.

وی افزود: بخش غیربالینی این مرکز که شامل داروخانه، آزمایشگاه، مرکز جامع تصویربرداری (رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی) و بخش های پشتیبانی است همواره در طول این مدت به ارائه خدمات به مردم و مراجعین گرامی پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار در سال گذشته ۸۲ هزار و پانصد بیمار سرپایی، ۱۵ هزار و پانصد بیمار بستری و ۱۳۵ هزار نفر خدمات درمانی خود را با مراجعه به این مرکز درمانی دریافت کرده اند که به گفته مسئولان کمک زیادی به کاهش بار و فشار بر روی سایر مراکز درمانی و بیمارستان ها به خصوص مراکز درمانی درگیر با کرونا بوده است.

گفتنی است مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک، در آخرین اعتبارسنجی بیمارستانی، درجه و یا سطح یک این اعتبارسنجی را به خود اختصاص داده است.


( ۱۴ )

نظر شما :