پلمپ ۳ عطاری عرضه کننده مواد مخدر در اراک

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۱ کد : ۱۹۱۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۷
۳ عطاری که محصولات غیرمجاز و داروی مخدر توزیع می کردند، شناسایی و پلمپ شدند.
پلمپ ۳ عطاری عرضه کننده مواد مخدر در اراک

به گزارش وب دا مرکزی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با پیگیری‌های کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از سه عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر در اراک کشف و ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک این واحدهای متخلف پلمپ شدند.

دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: از این سه عطاری تعدای داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر، سقط جنین و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شد و متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و پس از مراحل قانونی اجناس ضبط شده معدوم می شوند.

وی از هم استانی های خود خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

وی افزود: برخی عطاری‌ها به شکل غیرقانونی داروهایی مانند متادون یا سایر داروهای نگهدارنده را به فروش می‌رسانند در حالی که این داروها را فقط کلینیک‌های ترک اعتیاد حق دارند، تجویز کنند.

دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: عطاری‌ها به هیچ عنوان مرکز توزیع داروهای شیمیایی نیستند و حتی داروهای گیاهی اگر به صورت قرص و کپسول باشد حتماً باید زیر نظر پزشک مصرف شود و حتماً باید در مرجع قانونی مانند داروخانه‌ها یا مرکز ترک اعتیاد توزیع شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امروز یکی دیگر از انواع اعتیادهایی که در کنار اعتیاد به مواد مخدر داریم اعتیاد به داروهاست، بدتر از مصرف داروها، روی آوردن برخی افراد مصرف کننده به عطاری‌ها است؛ باورهای غلطی در این باره وجود دارد و بسیاری از افراد فکر می‌کنند یک داروی گیاهی چون از عطاری تهیه می‌شود کم خطر است، در حالی که این یک باور غلط است و تجربه هم نشان داده برخی عطاری‌ها به شکل غیرقانونی داروهایی مانند متادون یا سایر داروهای نگهدارنده را به فروش می‌رسانند که این داروها را فقط کلینیک‌های ترک اعتیاد حق دارند، تجویز کنند.


( ۴ )

نظر شما :