افزایش شدید موارد سرپایی در کمیجان

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۹۱۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۹
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: متاسفانه در پیک پنجم کرونا، شاهد افزایش سریع موارد سرپایی و مبتلایان هستیم.
افزایش شدید موارد سرپایی در کمیجان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی الله بابایی بیان کرد: علیرغم مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری مثبت و موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، موارد سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی افزایش یافته و نشان از وضعیت ناپایدار، حساس و شکننده شهرستان است.

وی افزود: متاسفانه در پیک پنجم کرونا با افزایش بسیار زیاد موارد سرپایی مواجه شده ایم که نشان از افزایش موارد بستری در هفته های آتی است و درصورت ادامه شرایط وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: شواهد حاکی از آن است که پیک پنجم کرونا به شهرستان کمیجان نیز رسیده و باید این افزایش موارد ابتلا و سرپایی را جدی گرفته و به مردم یادآوری کنیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند چرا که دیگر تاب و توانی برای مدافعین سلامت باقی نمانده و هر پیک نسبت به پیک قبلی توان و هزینه بیشتری را نیاز دارد.

دکتر بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه پیش از شروع پیک پنجم کرونا ظرفیت بیمارستان های سطح استان با بیماران غیر کووید تکمیل شده بود و دیگر کشش و توان لازم جهت ارایه خدمت به موج جدید مراجعه کنندگان را ندارد از این رو از مردم می خواهیم که این بیماری را جدی گرفته و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان به ادامه روند و سرعت قابل قبول واکسیناسیون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: همکاران تمام تلاش خود را در راستای واکسیناسیون هر چه سریعتر مردم به کار گرفته اند و در دو نوبت صبح و عصر در مراکز تجمیعی مشغول ارایه خدمت می باشند و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۵۵ سال واکسینه شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور پوشش دهی هر چه سریعتر واکسیناسیون از نیروهای مردمی، بسیجی و هلال احمر در انجام واکسیناسیون استفاده می کنیم و در راستای واکسیناسیون افراد ناتوان و زمین گیر تیم واکسیناسیون سیار به منازل این افراد مراجعه و نسبت به انجام واکسیناسیون این گروه اقدام می نمایند.


نظر شما :