درخشش دانشجویان المپیاد دانشگاهی و استعدادهای درخشان

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸ کد : ۱۹۱۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توجه به امور دانشجویان استعدادهای درخشان و المپیادی در اولویت است.
درخشش دانشجویان المپیاد دانشگاهی و استعدادهای درخشان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در اولین جلسه استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی در سالجاری، بیان کرد: در این جلسه که با حضور معاونین آموزش، تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، مسئول استعدادهای درخشان و یک نماینده از اعضای هیات علمی کمیسیون و مدیر edc برگزار شد بر فراهم کردن شرایط مناسب برای درخشش هر چه بیشتر استعدادهای درخشان در مجامع ملی و حتی بین المللی تاکید شد.

وی افزود: از 50 دانشجوی استعداد درخشان در سال گذشته، 10 نفر موفق به پذیرش در مقاطع تکمیلی شده اند.

وی تاکید کرد: دانشجویان المپیاد دانشگاهی موفق شدند 2 مدال طلا گروهی، 1 مدال نقره و دیپلم افتخار را کسب کنند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای کسب هر مدال و یا دیپلم افتخار جوایزی را در نظر گرفته که با نظر و مشورت معاونین و شورای دانشگاه، برای مدال طلا و نقره هر کدام 5 میلیون تومان و دیپلم افتخار نیز مبلغ 1 میلیون تومان از محل درآمدهای دانشگاه و به غیر از تشویق ذکر شده وزرات پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد هزینه کتاب دانشجویان ضمن افزایش تا سقف 500 هزار تومان به حساب خود دانشجویان واریز شود.

وی یادآور شد: هزینه ایاب و ذهاب و ثبت نام دانشجویانی که در سیمنارها مقاله ارائه می دهند نیز پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: کلیه دانشجویانی که طرح های پژوهشی منجر به اختراع و ابداع و یا شرکت در جشنواره های کشوری مثل خوارزمی بشوند نیز بر حسب تایید مدیر edc دانشگاه علوم پزشکی، از 1 تا 5 میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

دکتر جمالیان گفت: از طرفی مقرر شد طرح های دانشجویان استعدادهای درخشان و المپیادی تا سقف 7 میلیون تومان و بر اساس تایید معاونت تحقیقات پرداخت شود.

وی در پایان افزود: همچنین برنامه ریزی کرده ایم وبینارهای مهارت زندگی، کارآفرینی و فناوری و دانشگاه های نسل سوم برای دانشجویان ارائه و هزینه های اساتید آنها نیز پرداخت شود.


( ۳ )

نظر شما :