کمیجان، نارنجی، مابقی شهرستان های استان قرمز

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۹ کد : ۱۹۱۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۰۳
در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی استان های کشور، تمام شهرستان های استان مرکزی به جز کمیجان در وضعیت قرمز قرار دارند.
کمیجان، نارنجی، مابقی شهرستان های استان قرمز

به گزارش وب دا مرکزی، در این اعلام رنگ بندی که مربوط به تاریخ 16 مردادماه می باشد، شهرستان های اراک، خنداب، شازند، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان، تفرش، فراهان، ساوه و زرندیه  در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر و فقط شهرستان کمیجان در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به رنگ بندی جدید و قرار گرفتن اکثر شهرستان های استان در وضعیت قرمز، گفت: شرایط بسیار پیچیده شد و اگر هوشیار نباشیم، باز هم از این بیماری و ویروس "رو دست" خواهیم خرد.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به ظرفیت محدود تجهیزات و خستگی پرسنل، ضمن دعوت از سایر دستگاه های اجرایی برای کمک و یاری، از عموم مردم نیز می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی به کادر بهداشت و درمان که سال ها است با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، مجال استراحت و بازیابی توان خود را بدهند.

وی یادآور شد: حتی افراد واکسینه شده نیز در خطر ابتلا قرار دارند و باید نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ وضعیت بیماری کرونا در استان نگران کننده است و شیوع آن نیز با سرعت بالا و افسار گسیخته بسیاری از شهروندان را گرفتار و ملول ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه همانگونه که هشدار داده بودیم موج کرونای دلتای سهمگین تر از دوره های پیشین استان را در نوردیده و روز به روز به تعداد بیماران که متقاضی بستری شدن در مراکز درمانی هستند، اضافه می‌شود، تصریح کرد: علیرغم توصیه ها و تاکیدات دانشگاه علوم پزشکی و درخواست مدافعان سلامت، بسیاری از مردم و از آن تاسف بارتر برخی مسئولین و دستگاه های اجرایی و نظارتی، در خواب غفلت هستند و منظر معجزه مانده اند و کاری را انجام نمی دهند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هشدار دادیم یکی از مکان های پرخطر قابل سرایت رستوران‌ها و کافی شاپ ها است هنوز هم عده زیادی به رستوران ها و کافی شاپ ها می‌روند و این یک هشدار جدی است و حتی آنهایی که دُز اول واکسن را زدند به دلیل قدرت سرایت بالا مستعد ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: تمامی فعالیت هایی که ایجاد اجتماعات را در پی داشته باشد، ممنوع است اما اصناف و دیگر دستگاه هایی که در ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا موظف به انجام وظایف محوله خود می شوند، کنار نشسته و وظایف خود را بر دوش دیگران می اندازند.


نظر شما :