پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز خبرنگار

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۲۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۰
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه اطلاع رسانی، اصحاب قلم و مطبوعات استان مرکزی تبریک گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن تبریک این روز، خبرنگاران را یاوران مدافعان سلامت در دوران سخت کرونایی برشمرد و گفت: در روزهایی که وحشت از این بیماری در بین مردم وجود داشت و هر کس به نوعی از این بیماری می ترسید، این خبرنگاران بودند که برای اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری و ویروس و راه های انتقال و مدیریت آن، به بیمارستان ها و دل جامعه زدند و خطرات امکان ابتلاء را به جان خریدند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

هفدهمین روز مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در تقویم ملی نامیده شده است.

قلم زدن خبرنگاران، قدم زدن در سرزمین آرمان ها و پرگشودن سیمرغ وار تا قاف حقیقت است و میکوشند تا ثمره ای پر از اندیشه، تفکر و تذکر را از پالیز وقایع برداشت کرده و مشکلات غامض اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را پیگیری نمایند‌.

خبرنگاران، خود را موظف می دانند، تا زمانیکه تیر صدا و خواسته های مردم را با صحت و سقمی وجیح به گوش مسئولان نرسانند، آرام نشینند، حتی اگر در این راه مواخذه، تنبیه یا کشته شوند و البته این امر باقیات صالحاتی خواهد بود که چون چراغی فرا روی زندگی و آینده و فردای آن ها است.

خبرنگاران در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی و به عنوان سربازان گمنام در فضای کرونایی کشور مجاهدانه و ایثارگرایانه فعالیت کرده و بارها نیز خود گرفتار آماج بی رحمانه دشمن میکروبی شده اند.

در بحران مذکور، رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان هادیان تأثیرگذار و جهت دهنده به افکار و سلایق مردم، در بحران کرونا در راستای انعکاس و بیان توصیه‌های پیشگیری و بیان واقعیت‌های نقش تأثیرگذاری ایفا کرده اند.

تهیه گزارش های متعدد خبری و برنامه های متنوع از بیماران، همراهان آنها و کادر درمان و تعامل اصحاب رسانه استان با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تقویت سبک جدید زندگی در دوران کرونا را به خوبی به آحاد مردم یادآور شده است، وظیفه‌ای که در قالب و رویکرد رسانه‌ای نشان از تعهد عمل و عزم راسخ والیان این عرصه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

اینجانب مجدداً فرا رسیدن این روز باشکوه را ارج نهاده و به جمیع اصحاب رسانه که با جدیّت و تلاش وافر پیشرفت و سربلندی روز افزون میهن اسلامی مان را رقم می زنند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد متعال تداوم عزّت و اهتمام مسئولانه آن عزیزان را در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی  و آگاهی بخش آرزومندم؛ بدون تردید حفظ و ارتقای جایگاه خطیر خبر و قلم درجهت تعمق اطلاع رسانی و ترویج و نهادینه کردن فضائل مدنی و اخلاقی  در جامعه از سیاست ها و برنامه های محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه می باشد و تحقق این هدف در گرو تعامل و همکاری دو سویه اصحاب رسانه و دولتمردان رقم خواهد خورد.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰


نظر شما :