نقش پر رنگ رسانه در ارتقاء سطح سلامت در جامعه

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۱۹۲۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسانه ها به خصوص صدا و سیما، نقش مهمی در مدیریت اپیدمی کرونا را ایفا کرده اند.
نقش پر رنگ رسانه در ارتقاء سطح سلامت در جامعه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در بازدید از خبرگزاری صدا و سیما اراک که با هدف تبریک روز خبرنگار صورت گرفته بود، بیان کرد: رسانه ها به خصوص خبرنگاران در روزهای عادی، نقش مهمی در ارتقاء سطح سلامت مردم در جامعه دارند که این نقش در روزهای کرونایی دو چندان شده و کاملا قابل لمس است.

وی افزود: خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی در اراک و استان به خصوص صدا و سیمای استانی و شبکه آفتاب، حلقه مفقوده بین مدیران هر دو نهاد را به خوبی پوشش داده و نقش مهمی در مدیریت  این بیماری در موج های قبلی داشته و دارند.

وی تاکید کرد: دستورالعمل هایی که بعضا در ساعات پایانی شب اعلام می شد، لازم بود برای اطلاع رسانی به موقع به مردم، در سریع ترین زمان به مخاطبین ارائه شود که خدا را شاکریم در استان و اراک با وجود رسانه ها و البته خبرنگاران حاذقی که فعالیت دارند، این مهم به خوبی انجام می شد و امیدواریم در ادامه نیز چنین باشد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر توفیقی در استان حاصل شده و اینکه استان مرکزی دومین استان در واکسیناسیون جامعه هدف خود است، نشان دهنده ارزش و جایگاه خبرنگاران و رسانه های آنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: خوشبختانه در استان مرکزی، شایعه پراکنی و پخش اخبار کذب به خصوص در مورد و حواشی این بیماری نسبت به استان های دیگر بسیار کمتر بود و این نشان دهنده فعالیت شبانه روزی خبرنگاران و انجام رسالت آنان به نحو احسنت است.

در ادامه مدیرکل صدا وسیمای استان مرکزی هم ضمن تبریک روز خبرنگار به همکاران خود، گفت: صدا و سیما و خبرگزاری این مرکز به عنوان بزرگترین رسانه استانی، همواره در کنار دستگاه های اجرایی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی در روزهای سخت کرونایی خواهد بود.

داریوش دبیقی بیان کرد: شبکه آفتاب تا پایان ریشه کنی این ویروس در کنار مجموعه بهداشت و درمان استان خواهد ماند و همکاران مختلف در واحدهای گوناگون برنامه هایی را جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم تهیه و پخش خواهد نمود.


نظر شما :