حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع مدیران و مسئولان پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰ کد : ۱۹۲۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به منظور بررسی راه های همکاری دو جانبه و جلب حمایت صنایع استان مرکزی از حوزه سلامت استان در جمع مدیران و مسئولان پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند حضور یافت.
حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع مدیران و مسئولان پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: جمعیت تحت پوشش صنعت نفت به خوبی در دوران کرونا، مدیریت شدند.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: مجمتع های پتروشیمی و پالایشگاه در شهرستان شازند حدود 7 هزار نفر جمعیت کارگری دارند که 12 کارشناس بهداشت حرفه ای، بر سلامت آنان نظارت می کنند.

وی افزود: در دوران کرونا تاکنون حدود 500 نفر که معادل 7 درصد جمعیت است به کرونا مبتلا شدند که از لحاظ درصد جمعیتی قابل قبول می باشد.

وی تاکید کرد: 98 درصد معاینات سال گذشته محقق شد که بسیار رقم قابل توجه و تاثیر گذاری در پایین بودن آمار است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و تجهیزات حفاظت فردی در صنعت نفت، بالای 90 درصد عنوان شده که خود نیز عاملی برای کم بودن میزان ابتلاء در این مراکز حساس و مهم است.

متولی سلامت استان مرکزی همچنین یادآور شد: خوشبختانه حساسیت خوبی در جامعه کارگری ایجاد شده که نشان دهنده دغدغه مندی مدیران برای سلامتی کارگران و زحمتکشان این میادین صنعتی است.

وی یادآور شد: مجموعه بهداشت و درمان در کنار صنایع به خصوص کارگران است و به دلیل اینکه که بعضا از مراکز مهم حتی کشوری به شمار می آیند و مانند برخی ادارات و دستگاه های دولتی و اجرایی امکان تعطیلی را ندارد، سعی می کنیم در رده های شغلی واکسیناسیون، هر چه سریعتر تزریق واکسن به این قشر را نیز انجام دهیم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تحت فشار زیادی است و برای تزریق واکسن در مقابل سفارشاتی که بعضا هم درست است، ایستادگی می کند اما باید گفت کار واکسیناسیون گروه های سنی و مشاغل، فقط با تصمیم ستاد ملی است و دست استان ها در این زمینه بسته است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: اگر واردات واکسن به خوبی و بدون وقفه انجام شود، در آینده نزدیک، اکثریت جامعه واکسینه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون در استان خوب است و با تزریق واکسن به بیش از 28 درصد جمعیت تحت پوشش، دومین استان موفق و با عملکرد خود در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: در حال پیگیری هستیم، مشاغلی که مستقیما با مردم در ارتباط هستند را نیز واکسینه نماییم.

گفتنی است در پایان این جلسه مهندس غلامحسین رمضان پور مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند و جمعی از مدیران صنعت نفت استان مرکزی از دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اهدا لوح تقدیر و تشکر کردند.


( ۴ )

نظر شما :