برگزاری عزاداری دهه محرم، مطابق شیوه نامه های اجرایی

۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۹۳۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: در برگزاری برنامه های دهه محرم، اولویت اصلی حفظ سلامت مردم است.
برگزاری عزاداری دهه محرم، مطابق شیوه نامه های اجرایی

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام مهدی عباسی در استودیو خبر ۱۹، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط ویژه بیماری کرونا، ۱۸۰۰ هیات در سطح استان با آمادگی کامل و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، مراسمات عزاداری را به صورت حقیقی و مجازی برگزار خواهند کرد.
وی به رعایت ۸۶ درصدی پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری سال گذشته اشاره کرد و افزود: فضاسازی محیطی بسیار تاثیرگذار است از این رو تمهیدات لازم در برگزاری مراسم عزاداری در فضای حقیقی اندیشیده شده و با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه های اجرایی، فضای باز پارک ها، مدارس و ورزشگاه ها در اختیار هیئات قرار خواهد گرفت و امیدواریم که امسال نیز مانند سال گذشته شاهد رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی باشیم.
وی سقف برگزاری مراسم عزاداری را 
۲ ساعت اعلام نمود و تصریح کرد: با توجه به جلسات توجیهی برگزار شده با مدیران هئیات و همکاری و هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و شهرداری، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و بسته با سقف بالای ۶ متر و تهویه مناسب، بلامانع است.
وی تاکید کرد: دسته‌روی عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها در محلات خود، به صورت ایستا و یا حرکت کوتاه امکان پذیر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه را‌ه‌اندازی ایستگاه صلواتی با توجه به شیوع کرونا ممنوع است، گفت: در طول مراسم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی است و باید به صورت مستمر و صحیح از آن در طول مراسم استفاده کرد.


( ۲ )

نظر شما :