پایتخت گل استان مرکزی، یکی از شهرستان های ممتاز در زمینه واکسیناسیون است

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۶ کد : ۱۹۳۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۰
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات از پوشش دهی مطلوب ۸۰ درصدی گروه های هدف در شهرستان محلات خبر داد.
پایتخت گل استان مرکزی، یکی از شهرستان های ممتاز در زمینه واکسیناسیون است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهدی قلیچ خانی ضمن اشاره به اینکه شهرستان محلات یکی از شهرستان های ممتاز استان در زمینه واکسیناسیون است، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دُز واکسن کرونا در شهرستان محلات تزریق می‌شود و بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف شهرستان واکسینه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در حال انجام است که بر مبنای شرایط و مصوباتی که از طرف وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی اراک ابلاغ می شود، واکسیناسیون گروه های هدف به موازات جمعیت سنی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در شهرستان محلات واکسیناسیون به صورت منجسم در حال انجام است و به منظور جلوگیری از ازدحام در این امر، تمهیدات مورد نیاز جهت آماده سازی دو مرکز اندیشیده شده است به طوریکه در یکی مراکز دُز اول واکسن کرونا تزریق می شود و مرکز دوم برای روز شنبه هفته آتی جهت تزریق دُز یادآور آماده خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات اظهار کرد: در طی سه هفته گذشته که پیک پنجم کرونا آغاز شده است، شاهد یک روند افزایشی بسیار شدید بوده ایم که در راستای افزایش این موارد، تمام تلاش خود را در اعمال محدودیت های کرونایی و تقویت و گسترش آن ها در سطح شهرستان به کار بردیم و با مدیریت و برنامه ریزی آگاهانه توانستیم یک روند ثبات در شهرستان محلات به وجود آوریم که از حالت افزاینده خارج شود و از مردم می خواهیم که همچنان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوشا باشند تا هر چه سریعتر با کمترین تلفات از این پیک سهمگین گذر کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات بستری می باشند که از این تعداد ۵ مورد در بخش مراقبت ویژه و باقی افراد در بخش ایزوله ارائه خدمت می شوند.

گفتنی است که شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی و در فاصله ۲۶۲ کیلومتری آن قرار دارد.


( ۱ )

نظر شما :