بیمارستان ولی عصر اراک برمدار کرونا قرار گرفت

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۳۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۸
سرپرست مرکز آموزشی و درمانی حضرت ولی عصر اراک گفت: با تصمیم ستاد دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ولیعصر به کمک سانتر های کرونا آمد.
بیمارستان ولی عصر اراک برمدار کرونا قرار گرفت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی گفت: به دلیل رفع کمبود تخت های درمانی برای بیماران کرونایی این بیمارستان اقدام به بستری و پذیرش بیماران کرونایی کرد.

وی افزود: توجه نکردن به مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و بار مراجعین به مراکز درمانی سطح استان شد که در راستای این امر علیرغم میل باطنی و خواسته سیستم مدیریتی دانشگاه، تنها مرکز پاک درمان از امروز به یکی از سانترهای کرونا تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: در این مرکز درمانی ۷۰ تخت فعال به همراه یک بخش icu برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که با اضافه شدن این مرکز پیش بینی می کنیم بتوان روزانه به حدود ۷۵ بیمار کرونایی خدمات درمانی را ارائه نماییم.

دکتر شجاعی در ادامه خاطرنشان کرد: اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک کماکان پذیرای بیماران ترومایی، سانحه دیده، تصادفی و... خواهد بود، اما در صورت ادامه این شرایط به اجبار اورژانس این مرکز درمانی نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و آمار مراجعین تصادفی و تروما دیده بسیار زیاد است، طبیعتاً با اختصاص این مرکز درمانی به بیماران کرونایی در ارایه خدمت به سایر بیماران غیر کووید به علت کمبود تخت و icu خلل ایجاد خواهد شد که تمامی این عوامل مستلزم این است که همگان پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی گفت: مدافعان سلامت در این روزها با اراده و روحیه مثال زدنی، با وجود خستگی، دوری از خانواده و مشکلات روحی رو در روی ویروس کرونا ایستاده اند و به صورت شبانه روزی به بیماران رسیدگی می کنند.

دکتر شجاعی در پایان ضمن تاکید بر اینکه در صورت اختصاص کامل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) به بیماران کرونایی، دیگر هیچ مرکز و بیمارستانی در سطح شهر نخواهیم داشت، از مردم خواست که تعطیلات پیش رو را تعطیلات تفریحی در نظر نگیرند و با رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و فضاهای سربسته، اجتناب از سفرهای غیرضرور و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کادر خسته بهداشت و درمان را یاری نمایند تا با کمترین تلفات این پیک را پشت سر بگذاریم.


( ۴ )

نظر شما :