تداوم روزهای آلوده زیر سایه سنگین کرونا

۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۹۳۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهایی که همگان در جنگ با ویروس منحوس کرونا هستند، تداوم آلودگی هوا مشکلات را دوچندان کرده است.
تداوم روزهای آلوده زیر سایه سنگین کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: متاسفانه استان مرکزی در محاصره ذرات معلق و ویروس کرونا قرار گرفته است که غفلت از هر کدام عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به ثبت پنجاه و پنجمین روز آلوده در شهرستان اراک، گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۱۴ روز یکشنبه مورخ ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰، در شهرستان اراک ۱۶۲ و در شهرستان شازند ۱۸۳، ناسالم برای تمام گروه ها و در شهرستان ساوه ۱۲۲، ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا باعث ایجاد اختلالات ریوی در افراد می گردد که این اختلالات ریه را آماده پذیرش عفونت های باکتریایی و ویروسی مانند ویروس کووید ۱۹ می کند از این رو احتمال ابتلا و مرگ و میر کرونا در افرادی که در شهرهای با هوای آلوده زندگی می کنند بیشتر از سایر افراد است که پرهیز از تردد غیرضرور و توجه به تغذیه و مصرف مایعات، لبنیات و امگا ۳ تنها راهکارهای کنترل شرایط و پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر است.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان ضمن ابراز نگرانی از شرایط بحرانی موجود، خواستار همکاری مردم و تمامی عوامل مربوطه و دستگاه های ذیربط شد و گفت: بدون همکاری و مشارکت همگان وضع هوای استان و شرایط کرونایی به وضعیت عادی باز نمی‌گردد و در صورت ادامه شرایط اتفاقات خوبی پیش بینی نخواهد شد، از این رو توصیه می کنیم که گروه های‌ پرخطر چون بیماران قلبی، ریوی مزمن، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند و لازم است افراد استفاده مداوم از ماسک در فضای خارج از منزل را بیش از‌ گذشته در اولویت کار خود قرار دهند تا با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی یاری گر مدافعان سلامت باشند.


( ۲ )

نظر شما :