پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸ کد : ۱۹۳۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۲
دکتر سید محمد جمالیان ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن به تمامی آزادگان و ایثارگران و حماسه آفرینان جنگ تحمیلی، گفت: بی شک حس غریبی داشت خواندن بیست و ششمین ورق از صحیفه مردادماه سال ۱۳۶۹ و عشق خودنمایی می کرد؛ اقاقیا به استقبال آمده بود و آفتابگردان صورت خود را به خورشید سپرده بود و گویی که نسیم، مژده وصل می داد.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسمه الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند کـه بـه پیمانی کـه با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و پیمان خود را دگرگون نکرده اند. (سوره ی احزاب ، ایه ی ۲۳)

انتظار پایان یافته بود و بازگشت پرستوها به سرزمین نیلگون مادری، سخنی بود که هر پیر و جوانی آن را ورد زبان خود کرده بود، آن روز عشق دوباره طلوع کرد؛ همان عشقی که هشت سال پیش بدرقه اش کرده بودیم، اینک ققنوس وار از خاکستر خویش برخاسته بود چونان که چشمان همگان را وصال غمازه اشک به شادی بنشانده بود و بلبل هزار دستان را به پای کوبی سرمستانه فراخوانده بود.

آزادگان اسطوره پایمردی هستند که با ایثار و از خودگذشتگی، برای دفاع از عزت، کیان و آبروی میهن اسلامی مردانه جنگیدند و اندوه و رنج دوری از وطن را صبورانه تحمل کردند و  درس عزت، استقلال و سربلندی را برای هموطنان به ارمغان آوردند.

چشمه تفکر آزادگی در اذهان و انفاس این ملت غیور خروشان و جوشان است؛ همانطور که سپیدپوشان و مدافعان سلامت کوی زینبی نیز پای مکتب آبروداران دفاع مقدس بنشسته و درس استقامت و جهاد را هجا می کنند و در راه صیانت و محارست از جان بیماران خم به ابرو نمی آورند و البته که در حضور معلمان چنین شریف، انتظار دیگری نارواست.

بازگشت غرورآفرین آزادگان و دلار مردان طریقت حق به میهن اسلامی روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یادآور ایام معطر به عطر حضور دوباره گل واژه های مکتب ایثار و مقاومت است که شمیم شهیدان را با خود به یادگار داشتند، قطعا یکی از روزهای ماندگاری که هیچگاه از ذهن و دل ملت ما فراموش نخواهد شد، روز بازگشت سرافراز آزادگان عزیز به میهن اسلامی است.

اینجانب سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و فاتحان قله ایستادگی را به این عزیزان و خانواده های محترم ایشان به خصوص آزادگان سرافراز عرصه سلامت تبریک و تهنیت گفته و از درگاه ایزد منان برای این عزیزان سلامتی، سربلندی و توفیق روز افزون را مسالت دارم.


نظر شما :