بالا بودن  ۸/۵ درصدی واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۹۳۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در واکسیناسیون گروه های هدف و سند ملی از میانگین کشوری  بیش از ۸ درصد بالاتر هستیم.
بالا بودن  ۸/۵ درصدی واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مرکزی حدود ۳۱.۷ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده اند که این عدد در میانگین کشوری ۲۳.۲ درصد است و این مهم همکاری مردم و تلاش عوامل و دستگاه های اجرایی را نشان می‌دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در مجموع ۳۴ هزار و ۴۰۹ دُز واکسن تزریق شده است که ۲۲۶ هزار و ۲۱۲ نفر دُز اول و از این تعداد ۷۸ هزار و ۶۹۷ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند که در بین دانشگاه های سطح کشور رقم خوب و قابل قبولی می باشد.

وی تاکید کرد: پوشش دهی واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ تا ۵۴  سال تاکنون کمتر از میزان انتظار بوده است و در حال حاضر ۵۶ درصد از این گروه سنی واکسینه شده اند.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم بیشترین واکسنی است که تاکنون تزریق شده است و پس از آن به ترتیب واکسن های آسترازنکا، برکت، اسپوتنیک و بهارات در رتبه های بعد قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون خانواده کادر بهداشت و درمان نیازمند برنامه ریزی منسجم و پیوسته هستیم.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود که در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه و مردم، ۷۰ درصد جمعیت استان تا مهرماه سال جاری واکسینه شوند که در این صورت ایمنی خوبی در جامعه فراهم خواهد شد که امیدواریم آمارها را نیز تحت تاثیر قرار داده و کمتر شود.


( ۲ )

نظر شما :