تکمیل ۸۵ درصد تخت های کرونایی

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۱ کد : ۱۹۳۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از مجموع تخت های اختصاص داده شده به بیماری کرونا، بیش از ۸۵ درصد آن تکمیل شده است.
تکمیل ۸۵ درصد تخت های کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: روز به روز بر تعداد بیماران کرونایی افزوده می‌شود این در حالیست که بیش از ۸۵ درصد تخت‌های اختصاص داده شده برای بیماران کرونایی با احتساب بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) تکمیل ظرفیت شده است.

وی افزود: در بیمارستان های خصوصی در ایده آل ترین شرایط ۲۰۰ تخت برای این بیماران اختصاص داده شده که نزدیک ۵۰ درصد ظرفیت وارد مدار شده است.

وی هشدار داد: در حال حاضر  ۱۰۰ الی ۱۵۰ تخت بیشتر باقی نمانده که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده تکمیل شود.

وی تاکید کرد: آمار بستری اطفال به ۲۲ نفر رسیده است و روز به روز در حال افزوده شدن است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی نقاهتگاه توانستیم تا حدودی درمان در بیمارستان و درمان pre-hospital را تقویت نماییم.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: نیاز است به منظور مدیریت بهتر بیماری کرونا اندیکاسیون های بستری و پروتکل های درمانی و تجویز دارو بازنگری استانی شود که نیاز به تشکیل کمیته علمی دارد چرا که مصرف بی رویه آنتی ویروس‌ها مضر است؛ آمارها نشان می دهد که مصرف آنتی ویروس ها نسبت به اول سال ۸ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تصریح کرد: علاوه بر کمبود تخت، کمبود نیروی متخصص نیز یکی دیگر از چالش‌هاست که بدین منظور نیاز است دستیاران سایر گروه ها در خصوص مدیریت درمان کرونا آموزش ببیند؛ همچنین نیاز است که کارآموزان پرستاری و دانشجویان ترم آخر نیز وارد مدار شوند.

وی در پایان افزود: روزهای خوبی پیش‌بینی نمی‌شود و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود دیگر تخت درمانی و نیروی انسانی در بیمارستان ها وجود ندارد.


نظر شما :