بیش از ۴۰۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف در استان مرکزی تزریق شده است

۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۹۴۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در تعطیلات پیش رو تنها مرکز فعال واکسیناسیون شهرستان اراک، مرکز واکسیناسیون شماره یک واقع در شهرک مصطفی خمینی، کوی گلستان، ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک سالن ورزشی شهید ساکی، می باشد.
بیش از ۴۰۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف در استان مرکزی تزریق شده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به اعلام تعطیلی کلیه ارگان های استان های سطح کشور از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مردادماه و محدودیت واکسن های موجود، تنها کار واکسیناسیون افرادی که نوبت تزریق دُز یادآور آن ها فرا رسیده و افرادی که از طرف همکاران بهداشتی پیامک تزریق واکسن برای آن ها ارسال شده است در سالن شهید ساکی انجام می شود و سایر افراد از مراجعه به مرکز مربوطه اجتناب نمایند.
وی ضمن اشاره به اینکه روزانه ۱۲_۱۰ هزار دُز واکسن در سطح استان تزریق می شود، افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف تزریق شده است که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: واکسیناسیون رده های شغلی توسط کمیته ملی تعیین می شود از این رو اجازه واکسیناسیون سایر گروه ها از جمله دانشجویان، سربازان، قشر کارگر، دفاتر پیشخوان و...  را تازمانی که توسط کمیته ملی ابلاغ نشود، نخواهیم داشت.
متولی سلامت استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون ۴ نوع واکسن در سطح استان استفاده شده است که با مکانیسم های متفاوتی تولید شده، از نظر عوارض جانبی تقریبا وضعیت مشابهی دارند و اثرات بسیار خوبی داشته اند که از این میان بیشترین تزریق واکسن متعلق به واکسن سینوفارم می باشد که کمتر از ۰/۵ درصد از افرادی که با این نوع واکسن، واکسینه شده اند بستری داشته ایم که در مقایسه با اثرات مفید آن بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: تزریق واکسن تا حد زیادی ابتلاء و تقریباً مرگ را کاهش داده، که نشان از فعالیت خوب همکاران بهداشتی است و جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستورالعمل کشوری برای تزریق واکسن مادران باردار و شیرده وجود ندارد، اما مادران شیرده و مادران باردار پس از هفته ۱۲ بارداری می توانند در صورت تمایل خود و با مشورت پزشک معالج اقدام به تزریق واکسن سینوفارم کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: مردم نگران نباشند، قطعا محصولی با ایمنی بالا و استاندارد را می‌خریم از این رو گول واکسن های تقلبی و خارج از شبکه را نخورند و افراد واجد شرایط بدون شک و تردید به مراکز مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.
وی در پایان توصیه کرد: با توجه به اینکه در این شرایط بحرانی علاوه بر رنج و سختی های بیماری، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان کرونا از جیب خود بیماران پرداخت می‌شود و یک نسخه سرپایی آن حدود یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت، رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از‌ گذشته اهمیت دارد و از مردم می خواهیم که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوشا باشند تا هر چه سریع تر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.


( ۱ )

نظر شما :