احتمال خیز جدید بیماری کرونا و افزایش مراجعین در روزهای آتی

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ کد : ۱۹۴۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن ابراز نگرانی از تکمیل ظرفیت مراکز درمانی، از احتمال گسترش کرونا و افزایش بار مراجعین پس از تعطیلات هفته اخیر خبر داد.
احتمال خیز جدید بیماری کرونا و افزایش مراجعین در روزهای آتی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده گفت: علیرغم پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر رسیدن به اوج پیک پنجم و رسیدن به ثبات در روزهای آتی، به دلیل تعطیلات آخر هفته و کم کاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برخی از مناطق در مراسمات تاسوعا  عاشورای حسینی و حضور در تجمعات، معتقد هستیم که همچنان در شاخص صعودی این پیک باشیم و شواهد مبنی بر آن است که در روزهای آتی مجدداً یک سیر صعودی و افزایشی خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در پیک پنجم کرونا افراد با سنین پایین درگیر می شوند و به موازات آن نیاز به اکسیژن نسبت به پیک های قبل کم شده و می توان با تجویز رمدسیویر سرپایی این گروه ها را درمان کرد، تصور غلط کنترل پیک ایجاد شده است؛ اما باید توجه داشت که این بیماری نه تنها فروکش نکرده بلکه پیش بینی می شود، شاهد خیز دیگری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های سلامت و درمان، تعداد تخت بیمارستانی به نسبت جمعیت است از این رو تعداد تخت ها جهت ارایه خدمت به بیماران یک امر بسیار مهم در کنترل شرایط است که در این راستا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) ۳۳ تخت icu جهت ارایه خدمت به بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که به دلیل افزایش بار مراجعین تمامی آن ها تکمیل شده و همچنین در بخش عادی این مرکز ۲۲۰ بیمار کرونایی بستری می باشند و با توجه به اینکه تنها ۴ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان موجود است در صورت افزودن ظرفیت عملاً با افت عملکرد مواجه خواهیم شد.

دکتر صادقی گفت: در بیمارستان آیت الله خوانساری ۱۸ تخت icu فعال وجود دارد که از این تعداد ۱۵ تخت تکمیل و در یک بخش اختصاص یافته در این بیمارستان به بیماران کرونایی، از ۲۲ تخت موجود در بخش عادی، ۱۹ تخت اشغال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه بیمارستان امیرکبیر سانتر درمان کودکان کرونایی است، ۴ کودک زیر ۱۵ سال در بخش های picu و nicu بستری هستند و ۴ تخت بخش مراقب ویژه تکمیل و از ۵۰ تخت بخش عادی بیمارستان، ۴۸ مورد پر و تکمیل است.

دکتر صادقی گفت: در بیمارستان آیت الله طالقانی ۲۱ تخت جهت ارایه خدمت به مادران باردار مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود که به دلیل افزایش بار مراجعین در هفته گذشته تمامی این ۲۱ تخت در چند شب متوالی تکمیل و مجبور به اختصاص بخش های دیگر این بیمارستان و افزودن ۶ تخت دیگر جهت ارایه خدمات مناسب تر شدیم.

وی افزود: به دنبال این تکمیل ظرفیت ها، بیمارستان های تامین اجتماعی، سینا و قدس با حداکثر ظرفیت خود به کمک دانشگاه علوم پزشکی اراک آمدند و در صورت ادامه شرایط در روزهای آتی مطمئناً با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

دکتر صادقی در پایان گفت: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های استان تکمیل ظرفیت شده و تنها دو شهرستان تفرش و خنداب در وضع مطلوب و مناسب تری نسبت به باقی شهرستان ها هستند.


( ۲ )

نظر شما :