اولویت تامین داروهای کرونایی در مراکز دولتی و خصوصی

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۱۹۴۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۶
مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلیه داروهای کرونایی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی توزیع می شود.
اولویت تامین داروهای کرونایی در مراکز دولتی و خصوصی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ژیلا محسنی بیان کرد: داروهای درمان بیماری کرونا در اختیار تمامی مراکز دولتی و خصوصی قرار گرفته و از ‌پزشکان می خواهیم که از ارجاع همراهان بیمار به خارج از بیمارستان به منظور تهیه دارو اجتناب نمایند.

وی افزود: مراکز دولتی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت موظف به تامین داروی درمانی بیماران هستند.

وی تاکید کرد: در مراکز خصوصی علیرغم اینکه طرح تحول نظام سلامت اجرا نمی شود، اما به دلیل تامین و توزیع کافی دارو در این مراکز انتظار می رود که پزشکان مربوطه از تجویز دارو با برند خاص و ارجاع همراهان بیماران به خارج از بیمارستان خودداری کنند چرا که این امر موجب افزایش قاچاق دارو و به چالش کشیدن بیماران خواهد شد.

دکتر محسنی در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته ۲ مورد قاچاق دارو به دلیل ارجاع همراهان به خارج از بیمارستان برای تامین داروهای مورد نیاز، گزارش شده که مقرر شد  با برگزاری جلسه کمیته تجویز منطقی دارو به ریاست دکتر سید محمد جمالیان این مهم پیگیری‌  و جلوگیری شود.

وی افزود: به منظور تامین داروهای مورد نیاز، ۳۵ هزار داروی رمدسیویر، ۷۰ هزار فاویپیراویر در مردادماه جاری در مراکز درمانی توزیع شده است و در حال حاضر هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر محسنی گفت: همچنین در همین مدت ۵۲ هزار سرم درمانی  نیز در مراکز دولتی و خصوصی به ویژه در  سانترهای کرونا، داروخانه های معین در مراکز جراحی محدود، داروخانه های خدمت رسان به مراکز جامع سلامت، مراکز شیمی درمانی و داروخانه  های شبانه روزی توزیع شده است.

وی در پایان از‌ پزشکان خواست که به منظور جلوگیری از کمبود دارو از تجویز ناصحیح و نابجای آن اجتناب نمایند.


نظر شما :