هنوز به قله دلتا نرسیده ایم

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۹ کد : ۱۹۴۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۵
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: آمارها همچنان افزایشی است و هنوز به قله پیک پنجم کرونا نرسیده ایم.
هنوز به قله دلتا نرسیده ایم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت بیان کرد: موج پنجم کرونا نسبت به خیزهای قبلی دامنه موج زمان طولانی‌تری را به خود اختصاص داده و بسیار سهمگین تر و خطرناک تر می باشد و همچنان ادامه دار خواهد بود و هنوز به قله خیز پنجم نرسیده‌ایم و شاهد افزایش آمار هستیم به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ بیمار در کلینیک تنفسی بیمارستان توسط ۲ پزشک و ۴۵۰ بیمار در نقاهتگاه شهید هادیان خدمات دریافت کردند که نشان از وخامت اوضاع است.

وی افزود: به دلیل افزایش بار مراجعان‌ و تکمیل ظرفیت بخش های اختصاص یافته به بیماران کووید متاسفانه به ناچار مجبور به اختصاص یکی از دو بخش غیر کووید به بیماران کرونایی شده ایم که ۳۰ تخت در این بخش فعال و در حال حاضر در حال آماده سازی و تجهیز این بخش به دستگاه های اکسیژن ساز هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها یک بخش غیر کووید در این بیمارستان باقی مانده است، در صورت ادامه شرایط و کمبود تخت های بیمارستانی، در روزهای آتی مجبور به پذیرش بیماران در راهرو بیمارستان در داخل پتو خواهیم شد که حتی در رساندن اکسیژن به آن ها نیز به مشکل برخواهیم خورد.

دکتر خانی دخت در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش های عادی بیمارستان ۱۳۰ بیمار، در icu این مرکز ۳۳ مورد و در بخش اورژانس ۲۵ بیمار کرونایی در حال دریافت خدمات هستند که پرسنل سلامت با وجود خستگی با حداکثر توان خود در صحنه حضور دارند.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک یادآور شد: علیرغم اینکه در پیک های قبلی شاهد درگیری افراد سن بالا و مسن به این بیماری بودیم، متاسفانه در پیک پنجم اطفال و افراد کم سن بیشتر درگیر می‌شوند که این امر شرایط را بسیار بحرانی تر کرده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد یک دو دستگی در سطح استان هستیم که یک عده گروه طرف مقابل را مقصر اصلی شرایط به دلیل رفتن به مسافرت و حضور در تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می دانند که این تقابل و دو دستگی نه تنها سودی ندارد بلکه به ضرر مردم است و در این روزها چتری جز اتحاد، یکپارچگی، صبر و حوصله کمک حال نخواهد بود.


( ۱ )

نظر شما :