بیمارستان آیت الله طالقانی هم پر شد

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۴۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۷
رییس مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی اراک گفت: کلیه تخت های بستری این مرکز تکمیل ظرفیت شده است.
بیمارستان آیت الله طالقانی هم پر شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مریم مکتبی بیان کرد: بیمارستان طالقانی که تنها مرکز زنان و زایمان در استان است، شلوغی و ازدحام مراجعین بسیاری را در روزهای اخیر داشته است.

وی افزود: صددرصد تخت های این بیمارستان اشغال است و دیگر تختی برای پذیرش هیچ بیماری خالی نیست.

وی تاکید کرد: حافظان سلامت نوزادان و مادران در این مرکز درمانی از ابتدای شیوع این بیماری تمام تلاش خود را به کار گرفته اند اما، بدون همکاری و همراهی مردم به خصوص مادران باردار و به ویژه خانواده ها آنان، کم اثر و عملا بی نتیجه خواهد ماند.

دکتر مکتبی در ادامه خاطرنشان کرد: مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا از جمله علائم سرماخوردگی باید هر چه سریع‌تر به پزشک زنان یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

رییس بیمارستان آیت الله طالقانی افزود: خطر ابتلا به کرونا برای مادرانی که فاکتورهای خطری مانند فشار خون بالا، دیابت، سن بالای ۳۵ سال، چاقی، بیماری قلبی یا کلیوی زمینه ای دارند، جدی تر است و در واقع پرخطر محسوب می شود و نباید با سهل انگاری برخورد شود.

دکتر مکتبی در پایان گفت: بهتر است مادران باردار قبل از این که مبتلا به بیماری شوند، پروتکل های بهداشتی را با وسواس بیشتری نسبت به شهروندان عادی رعایت کنند و شست و شوی مداوم دست ها، ماندن در خانه، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.


( ۴ )

نظر شما :