معاون وزیر بهداشت در اراک؛

ارائه خدمات بهداشتی در استان مرکزی بالاتر از متوسط کشوری

۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۸ کد : ۱۹۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۱۷
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه خدمات بهداشتی در استان مرکزی بالاتر از متوسط کشوری است.
ارائه خدمات بهداشتی در استان مرکزی بالاتر از متوسط کشوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه نشست با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در بازدیدهای انجام شده از مراکز بهداشت حاشیه شهر اراک و دیگر و شهرستان ها خوشبختانه شاهد عملکرد مطلوب این حوزه بودیم و نشان می دهد مردم حاشیه شهر هم از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه تحول نظام سلامت ارائه خدمات رایگان به حاشیه شهرها اولویت دارد، اظهار داشت: دو موضوع با جدیت در پایگاه های سلامت و مراکز درمانی پیگیری می شود و آن هم شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و دیابت است که باید فوراً تحت درمان قرار گیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مدیران دانشگاه خواست تا با تربیت نیروهای کارآمد، ارائه خدمات بهداشتی به مردم و جامعه را افزایش داده و در ارتقای سلامت یاری نمایند.

وی بیان کرد: ارایه خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها و دسترسی مردم این مناطق به خدمات درمانی از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حیات 40 ساله است و این برنامه ها با برنامه تحول نظام سلامت افزایش رضایتمندی در بین مردم رقم زده است.

دکتر رئیسی ادامه داد: وضعیت فضاهای درمانی استان مرکزی در حوزه های مختلف بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و تغذیه مناسب و شاخص این استان در موارد طرح شده از میانگین کشوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: وجود برنامه منسجم و مدون در زمینه اجرای برنامه های پایش و ارزیابی در استان مرکزی موجب شده که این استان در همه حوزه ها از جمله بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، تغذیه و حوزه سلامت دستاوردهای مناسبی داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد آور شد: در جریان اجرای برنامه تحول نظام سلامت 109 طرح بهداشتی و عمرانی در استان مرکزی آغاز شد که بیشتر این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با توجه به عملکرد اراک در اجرای گام بهداشتی برنامه تحول نظام سلامت، حمایت برای اتمام بقیه طرح ها در دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

دکتر رئیسی در پایان بیان کرد: با توجه به شاخصه های مناسب استان مرکزی امید می رود که در آینده این استان به یکی از مناطق پیشرو در زمینه شاخص های بهداشتی و اجرای نظام پزشک خانواده کشور تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: فعالیت این دانشگاه از سال 1369 آغاز شده و اکنون چهار هزار دانشجو در بیش از 50 رشته از جمله 11 رشته تخصصی و 2 رشته دکتری به تحصیل اشتغال دارند.

دکتر حسن طاهر احمدی افزود: 270 عضو هیات علمی و 670 نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت دارند.

وی بیان کرد: پنج هزار دانشجو و هشت هزار و 500 کارمند و پرسنل با احتساب دانشکده خمین و ساوه در حوزه های مختلف دانشکده های علوم پزشکی استان فعالیت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: این دانشگاه هفت سال قبل از جمله بدهکارترین دانشگاه های کشور بود اما، با همکاری مسئولان وزارتخانه این شرایط تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: شرکت های بیمه عمده بدهکاران دانشگاه علوم پزشکی اراک به شمار می روند که توان پرداخت بدهی خود را نداشته و طلبکاران این دانشگاه به دنبال طلب خود هستند.

دکتر طاهراحمدی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با آغاز برنامه تحول نظام سلامت یک بیمارستان در شهرستان فراهان با مرکزیت فرمهین، بیمارستانی در خنداب، یک بیمارستان خصوصی در اراک و مرحله دوم بیمارستان سرطانی آیت الله خوانساری با 100 تختخواب را ایجاد و تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار داده است.

کلید واژه ها: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر علیرضا رئیسی پایش و ارزیابی برنامه های حوزه بهداشت وزارت بهداشت


( ۱ )

نظر شما :