آیت‌الله دری نجف‌آبادی روز پزشک را به مدافعان سلامت تبریک گفت

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۲ کد : ۱۹۵۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۱
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی یکم شهریورماه زادروز طبیب نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را به مدافعان سلامت تبریک گفت.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی روز پزشک را به مدافعان سلامت تبریک گفت

به گزارش وب دا مرکزی، حضرت آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام آورده است:

ومن احیاها فکانما احیاالناس جمیعا

(هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است)

(سوره مائده آیه 32)

فرا رسیدن اول شهریورماه و گرامیداشت روز پزشک مناسبتی شایسته برای یادآوری جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان و مدافعان سلامت و تقدیر از این قشر زحمت‌کش است.

جامعه پزشکی کشور ماه‌هاست در صف اول جنگ با ویروس کرونا ایستاده و با فداکاری و از جان گذشتگی، برای رسیدن به شرایط مطلوب زندگی تلاش می‌کند و  این قشر پرتلاش در مواجه با شیوع پاندمی کرونا فصل جدیدی از فداکاری را در ایران اسلامی گشوده و به واژگانی همچون ایثار و فداکاری معنا بخشید.

نقش بی بدیل پزشکان در تامین سلامت غیرقابل انکار بوده و دفاع آنان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا به همگان ثابت کرد که از دست دادن هر یک از این عزیزان چه خسارت جبران ناپذیری به جامعه محسوب می شود.

پزشکان زحمتکش شبانه روز در تلاشند تا رنج و تلخی بیماری ها را به شیرینی بهبودی بدل کرده و سلامت دردمندان را به آنان برگردانند.

امسال روز پزشک را در حالی گرامی می داریم که خانواده بزرگ و ارزشمند جامعه پزشکی و مدافعان سلامت با بحران بزرگ همه گیری ویروس جهش یافته دلتا مواجه هستند و این ایثار، از خود گذشتگی، صبوری و تلاش شبانه روزی این قشر در تسهیل و تسری درمان بیماران مبتلا به کرونا به عنوان پیام آوران سلامت ستودنی است.

برخود لازم می‌دانم، فرا رسیدن «روز پزشک» را به همه پزشکان فرهیخته و مدافعان سلامت کل کشور به خصوص استان مرکزی تبریک عرض نموده و با ارج نهادن به ماه ها زحمات و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه این قشر در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره پزشکان و کادر درمان فداکاری که در این راه جان خود را فدا نمودند، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان در انجام رسالت حرفه ای و ارائه خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق را مسالت نمایم.


نظر شما :