واکسیناسیون فقط بر اساس اعلام وزارت بهداشت و رده سنی

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۹۵۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به هیچ وجه دیگر رده های شغلی را واکسینه نخواهیم کرد و واکسیناسیون تنها بر اساس رده سنی ادامه خواهد داشت.
واکسیناسیون فقط بر اساس اعلام وزارت بهداشت و رده سنی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشغله های کاری دانشگاه پاسخ دادن به نامه های مدیران گروه های شغلی متفاوت جهت دریافت واکسن است؛ با توجه به اینکه واکسیناسیون رده های شغلی موجب کاهش سرعت واکسیناسیون و ایجاد دلخوری بین گروه های‌ مختلف می شود، واکسیناسیون دیگر بر اساس رده های سنی انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت تامین تعداد واکسن مورد نیاز، از هفته آینده واکسیناسیون افراد ۴۵ سال آغاز و تا پایان هفته آتی به ۴۰ ساله ها خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا در استان مرکزی در یک شیب بسیار صعودی قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند همچنان ادامه دار و در شهرستان هایی که کمی اوضاع بهتر بود، به دلیل سفرهای اخیر و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی مجدداً خیز دوباره خواهیم داشت.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: به موازات افزایش موارد ابتلا، موارد بستری و مرگ و میر افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه دوره کمون واریانت دلتا کوتاه تر شده است، مطمئناً در اواخر هفته جاری با یک خیز جدید روبه رو خواهیم شد چرا که نتوانستیم از تعطیلات بهره برداری لازم را داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس پژوهش های بسیاری که در دست اجرا می‌باشند، امکان تزریق پلتفرم های متفاوت در دو دُز تزریقی وجود دارد، اما در حال حاضر توصیه سازمان بهداشت جهانی  who، تزریق واکسن‌ با دو دُز مشابه است.

دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه کنترل و مدیریت اپیدمی را همکاری همگان را می طلبد گفت: همکاری متقابل و تعامل دو طرفه مسئولین، ارگان ها و مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی بهترین راهکار برای رهایی از این بحران است.


( ۲ )

نظر شما :