پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرارسیدن «روز داروساز»

۰۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۹۶۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن پنجم شهریور، سالروز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی طبیب، شیمیدان و داروساز بزرگ مسلمان ایرانی را به جامعه داروسازان استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرارسیدن «روز داروساز»

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
در تقویم ایران اسلامی پنجم شهریورماه زادروز مردی بزرگ، اندیشمند، محقق و افتخار تاریخ ایران و اسلام محمدبن زکریای رازی و روز بزرگداشت داروساز نامگذاری شده است و فرصتی است مغتنم جهت تکریم و بزرگداشت متممان و مکملان زنجیره ی ارزشمند درمان که با ساخت نوش دارو تلخی درد را به شیرینی شفا بدل کرده و برای آلاله های زخمی مرهمی نغز و نوشین کیمیا میکنند.
در این روزهای طاقت فرسای کرونایی، جا دارد از زحمات تمامی داروسازان استان مرکزی که با بهره‌گیری از دانش، تجربه، تخصص و ظرفیت‌های موجود در راستای خودکفایی دارویی، تولید داروهای باکیفیت، برقراری ارتباط با صنعت تلاش کرده‌اند قدردانی می‌نمایم و امید دارم با تلاش مضاعف، همدلی و همزبانی شاهد رشد و تعالی بیشتر علم داروسازی در کشور، استان و دانشگاه باشیم.
به راستی که، به وقت آن هنگام که یزدان پاک از سر رحمت شفا را در انبان لایزالی خود نگاه داشت؛ از روی رحمت خود داروسازان را به میر آبی نهر دوا برگزید تا جرئه ای از عصاره ی نجات بخش آستان الوهی حضرتش را به کام دردمندان بنوشانند و به شکر ذی وجود آفریدگار نوید صحت و تندرستی را به چشمان رنجور و نگران تقدیم نمایند.
باید بدانیم که در طوفان پرتلاطم و ترس آلود ویروس کرونا حضور فانوس گونه داروسازان و مساعی راسخ آنها در مدیریت و مقابله با کرونا ویروس فراموش نشدنی است چرا که نتیجه دادن تلاش های بهداشتی و درمانی بدون توجه به نقش دارو و داروسازان گرانقدر سخت و شاید غیر ممکن خواهد بود.
بی شک کوشش های مثال زدنی این عزیزان در جهت خودکفایی تولیدات دارویی و عدم نیاز به داروهای خارجی درفش اقتدار ایران اسلامی را بر قله ی افتخار افراشته و نیز آفتاب دلگرمی را به آحاد مردم در راستای خدمات درمانی می تاباند و امیدواریم در عمل نیز این رخداد میمون و مسعود در باب تمامی داروها به وقوع بپوندد.
اینجانب مجددا روز داروساز را به همه اعضای جامعه بزرگ داروسازی استان مرکزی، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امید است موفقیت‌های روزافزون شما داروسازان عزیز به مدد دعای خیر بیماران دوچندان باشد و صمیمانه توفیق جامعه ارجمند داروسازی را از خداوند متعال آرزو می‌نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
۵ شهریور ۱۴۰۰


( ۳ )

نظر شما :