بیش از ۹ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی اراک انجام شد

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۹۶۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۹
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: ۹ هزار و ۴۱۵ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در یک ماه گذشته انجام شده است.
بیش از ۹ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی اراک انجام شد

به گزارش وب دا مرکزی، سید غلامرضا میری بیان کرد: ۸۴۰ مورد از این بازرسی‌ها مربوط به مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات مذهبی بود که ۱۲۰ مورد آن به‌صورت مشترک با سازمان تبلیغات شهرستان انجام شده است.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار داشت: بازدید از صنوف نیز به‌ صورت مشترک با فرمانداری و اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی  در حال انجام است که  در محرم امسال برای نظارت بهینه بر عزاداری‌ها تشدید شده است.

وی افزود: ۶۹ مکان متخلف در اراک در این بازدیدها طبق مقررات و دستور قضایی مهر و موم شده که هشت مورد آن مربوط به غرفه‌های مواد غذایی عرضه قلیان پارک شهیدباهنر بود و عملیات مهر و موم آن‌ها با مشارکت واحد اجرائیات شهرداری اراک انجام گرفت.

وی تاکید کرد: در این بازه زمانی همچنین ۶۳۹ عنوان کرد: اخطاریه تخلف بهداشتی در اراک صادر شده است.

میری در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۰۰ جام  قلیان و ادوات آن در این مدت از رستوران‌های سنتی  اراک جمع‌آوری شد و انتظار می‌رود شهروندان در راستای کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ بیش از پیش تعامل و همکاری لازم را با دستگاه های اجرایی ذیربط داشته باشند.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک در پایان گفت: ۱۲۰ پرونده تخلف بهداشتی مربوط به مراکز و اماکن کسب و هیات‌های مذهبی، یک ماه اخیر به مراجع قضایی اراک ارسال شد که ۴۰ پرونده مربوط به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی بود.


نظر شما :