قدردان عزاداران و هیئت های رعایت کننده پروتکل ها، هستیم

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۶۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برخی هیات ها در برپایی عزای سید و سالار شهیدان، شور و شعور حسینی را در هم آمیخته و نگذاشتند اوضاع کرونایی بدتر شود.
قدردان عزاداران و هیئت های رعایت کننده پروتکل ها، هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در دیدار با مدیرکل و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان برخی هیئت ها، بیان کرد: برگزاری هئیات در ماه محرم همراه با شور و شعور حسینی و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ماحصل تلاش های‌ شبانه روزی مسئولین هئیات بود.
وی افزود: اقدامات هیئات اصلی و شناسنامه دار سطح استان و داشتن دغدغه سلامتی مردم در ایام محرم بسیار ستودنی بود و صحنه ای را برپا کردند که به همگان ثابت کنیم فرهنگ و سلامت به موازات هم و دو اصل جدا نشدنی هستند و به عنوان متولی سلامت استان قدردان تمامی آن ها هستم.
وی تاکید کرد: مدیران مربوطه قبل از آغاز ماه محرم مقدمات و سفارشات بسیاری را به کار بسته بودند که با وجود تحمیل ضررهای بسیار، سختی ها را به جان خریدند.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم برگزاری برخی هئیات بدون مجوز در سطح استان، هئیات اصلی با مدیریت بسیار مطلوب و پیگیری های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و دادن تذکرهای لازم در هر ساعت شبانه روز، مراسم را با رعایت حداکثری پروتکل ها برگزار کردند و حفظ جان شیعه را در دستور کار خود قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: امیدواریم که در سایه همدلی و تعامل، هر چه سریعتر شاهد خالی شدن مراکز درمانی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشیم.
دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات های مرکز و اصلی شهر اراک خوب اما در حاشیه های شهر نامناسب بود، گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، از مسئولین به خصوص هیات ها و مردم می خواهیم از الان به فکر باشند و برنامه ریزی کنند و تمهیدات لازم را بیاندیشند تا در روزهای منتهی به اربعین دچار مشکل نشوند.

تبلیغات اسلامی و هیات در کنار مدافعان سلامت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه این دیدار گفت: این سازمان و پیرغلامان و گردانندگان مراسم عزای اباعبدالله، همواره خود را مکلف به همراه بودن مدافعان سلامت، می دانند.
حجت الاسلام عباسی بیان کرد: عزاداران مومن و انقلابی استان مرکزی که همگی عاشق اهل بیت و امام حسین(ع) هستند، امسال نیز شرایط کرونایی را درک کردند و ضمن برگزاری مراسمات مختلف در جای جای شهر و استان، پروتکل های بهداشتی را به حد قابل قبولی رعایت کردند.
وی افزود: همکاری و همگرایی خوب بین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در حین برگزاری مراسم، باعث شد مقدار و میزان خطری که هم استانی های عزیز را تهدید می کرد به شدت پایین بیاید.
وی تاکید کرد: حدود ۹۰ درصد هیئت ها پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند، اما متاسفانه برخی از آنها آن هم به دلیل کمبود جا و امکانات موجب تراکم جمعیت می شد که ستاد محرم چاره ای را نیز برای همه هیات ها اندیشید که امیدواریم در مراسمات پیش رو مرتفع شود.
حجت الاسلام عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: برای روزهای پیش رو و مراسمات اربعین حسینی و دهه آخر صفر نیز جلسات توجیهی خواهیم گذاشت و تدابیری اندیشیده خواهد شد که از تراکم جمعیت و برگزاری مراسمات پرخطر جلوگیری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان افزود: طبق مشاهدات و گزارشات اکثر هیات های حاشیه ای که اکثرا قومی و قبیله ای اداره می شوند به دلیل نبود جا و امکانات مناسب ناچار به برگزاری مراسمات خود بودند که برنامه ریزی کرده ایم با تقسیم این هیئت ها از تراکم جمعیت جلوگیری و با انتقال آنها به نزدیک ترین مدرسه از حضور در فضاهای کوچک و سربسته جلوگیری شود.

هیئت محل ارتباط مومنین با یکدیگر است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این دیدار گفت: هیئات مذهبی یک تشکل و محلی برای ارتباط مومنین و اقدامات تشکیلاتی خداپسندانه است.
به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام علی حسنوند بیان کرد: مساجد به عنوان یک پایگاه و مرکز اسلامی به منظور گردهمایی، تبلیغ و انتشار دین و هماهنگی متدیّنین ایجاد شده که به موازات آن برپایی هیئات به برکت ابا عبدالله الحسین(ع) یکی از تشکل های شیعی ناب است و این سخن "که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته" به واسطه  برپایی همین هئیات می باشد.
وی افزود: اقدامات فرهنگی و برگزاری کلاس های قرآن و نظایر آن یک اقدام بسیار ارزشمند و عمیق هستند که حضور فرزندان در هیئات، به مانند فرشتگانی زمینی است.
وی تاکید کرد: مسئولین هئیات از دو ماه قبل از ماه محرم زمینه سازی های لازم را آغاز و در دهه محرم شبانه روز در حال ارائه خدمت بودند که شرایط کرونایی فشاری مضاعف بر دوش آن ها گذاشته بود و به زحمات این عزیزان است که علم برپا مانده و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا سمبل تجلی و تبلور ارزش ‏های ناب اسلامی در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن است که نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه شیعه داشته است.
گفتنی است در پایان این جلسه تعدادی از هیئت هایی که در دهه اول محرم، پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده بودند از طرف دانشگاه علوم پزشکی مورد تجلیل قرار گرفتند.


نظر شما :