دانشگاه علوم پزشکی اراک در "رعد" هفتم شد

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۹۷۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۹
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رتبه بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با عنوان "رعد" برگزار و اراک هفتم شد.
دانشگاه علوم پزشکی اراک در "رعد" هفتم شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: این رتبه بندی در زمینه فعالیت 3 معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۰ بود که دانشگاه علوم پزشکی اراک به طور کلی در جایگاه ۷ قرار گرفت.

وی افزود: طرح رعد در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار به منظور بررسی عملکرد دانشگاه های علوم‌پزشکی کشور در ۳ معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با کلیه دانشگاه ها علوم‌پزشکی سطح کشور انجام و در نهایت این ۳ شاخص با شاخص های دانشگاه های دیگر مقایسه گردید که در این راستا در بین ۲۱ استان، رتبه ۷ به دانشگاه علوم پزشکی اراک تعلق گرفت.

وی تاکید کرد: در سطح کشور ۳۱ استان و از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۰ کلان منطقه وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی اراک در کلان منطقه ۶ و سرقطب آن زنجان است.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۱ مرکز استان در یک جدول رتبه بندی و ۱۰ دانشگاه بزرگ در یک منطقه قرار گرفتند که دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲۱ استان کشور مورد مقایسه قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: در بعد ماموریت گرایی بین ۲۱ دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان ها رتبه اول و در زمینه انسان ساز و حکمت بنیان، جایگاه ۱۷ و در زمینه پاسخگویی در جایگاه ۹ و در زمینه سرآمدی و مرجعیت در جایگاه ۱۱، در بعد نسل آینده و فناور در جایگاه ۱۴ و در زمینه مصوبات هیات امنا رتبه ۷ و  در زمینه بین المللی سازی در جایگاه ۵ قرار گرفت که یک موفقیت بسیار چشمگیر است.

وی افزود: علت مقایسه سه معاونت در راستای یکدیگر، رشد متوازن و هماهنگ آن با یکدیگر و جلوگیری از رشد جزیره ای آن ها است.

دکتر آشتیانی در پایان گفت: اجرای طرح رتبه بندی "رعد" موجب پیدایش نقاط قوت و ضعف دانشگاه شده که بر اساس آن چشم انداز خود را به صورت متفاوت تر تعریف کند.


( ۲ )

نظر شما :