عملکرد و تاثیر تحقیق و پژوهش در رتبه بندی "رعد"

۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۹۷۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۹
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نظام رتبه بندی رعد از جهات گوناگون عملکردها را مورد بررسی قرار می دهد که معاونت تحقیقات و فناوری بیشترین تاثیر را دارد.
عملکرد و تاثیر تحقیق و پژوهش در رتبه بندی "رعد"

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی بیان کرد: نظام رتبه بندی "رعد" برای اولین بار در سطح کشور انجام گرفت و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در زمینه ها و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: ۷۰ درصد حوزه  سرآمدی و مرجعیت، ۶۵ درصد حوزه دانشگاه نسل آینده و فناور، ۳۵ درصد ماموریت گرایی و ۴۵ درصد بین المللی سازی مربوط به حوزه پژوهش بوده است که در هر زمینه رتبه های مطلوب و قابل قبول به دست آورده ایم.

وی تاکید کرد: حوزه ماموریت گرایی در ۳ شاخه، وجود اولویت تحقیقاتی به روز، تناسب هزینه کرد بودجه های طرح تحقیقاتی و و جود برنامه ۵ ساله، بسیار خوب عمل کرده و ۳۵ درصد بخش حوزه پژوهش را به دست آورده ایم.

دکتر کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در بعد بین المللی سازی نیز در زیر شاخه های، تعداد مقالات ۲ سال اخیر بر اساس نمایه scopus، تعداد کتاب های نمایش شده در نمایه scopus، تعداد کل طرح های تحقیقاتی و مصوب به اعضای هیات علمی، وجود مجلات با نمایه بین المللی و وجود طرح های تحقیقات با نمایه بین المللی، دانشگاه علوم پزشکی نمره قابل قبول و مطلوبی به دست آورده است.

وی گفت: در بعد سرآمدی، رشد ۷۰ درصدی شاخص h از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ارائه طرح های تحقیقاتی مصوب در خارج از دانشگاه، ارائه طرح های تحقیقاتی در زمینه کرونا، ثبت اختراع و مجلات بین المللی و افزایش کیفیت مقالات منتشر شده از دیگر موفقیت های مربوط به حوزه پژوهش در رتبه بندی "رعد" بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش خود را در افزایش ارتقا به کار خواهیم برد و امیدواریم که روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتر و چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی اراک و ایجاد طرح های تحقق محور در حوزه پژوهش باشیم.


( ۱ )

نظر شما :