تنها راه مدیریت اپیدمی کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها است

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳ کد : ۱۹۷۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به شایعاتی که در فضای مجازی در مورد واکسن های کرونا پخش می شود، توجه نکنید.
تنها راه مدیریت اپیدمی کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: از شروع بیماری کرونا اگر زمان را مرور کنیم، می بینیم که بارها در مورد واکسن شایعاتی پخش می شود و مردم را نگران و دودل می کند.

وی افزود: از مردم می خواهیم اطلاعات خود را در این زمینه از منابع موثق دریافت و به شایعات هیچگونه توجهی نکنند چراکه به گفته کارشناسان به خصوص سازمان بهداشت جهانی، بهترین واکسن، اولین واکسن در دسترس است.

وی تاکید کرد: تنها راه مدیریت این بیماری، تسریع در واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه این واکسن ها به مرحله تزریق برسند، مراحل زیادی را از جمله تاییدیه سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو و غیره را طی می کنند، پس بنابر این جای نگرانی نیست و مردم می توانند با خیالی آسوده واکسن های خود را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: میزان مرگ و میر در پیک پنجم در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر بود و یکی از دلایل آن واکسیناسیون خوب گروه های هدف بود.

وی تاکید کرد: پس از گذشت 3 هفته از تزریق دُز دوم، واکسیناسیون تکمیل می شود و در استان تنها سه مورد در میان کل فوتی ها که به دلیل کهولت سن، پس از تزریق واکسن فوت شدند، گزارش شده است.

دکتر جمالیان گفت: این تجربه خوب در استان مرکزی نشان می دهد، تزریق هر دو دُز واکسن بسیار در کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا تاثیر چشمگیری دارد.

وی یادآور شد: تحقیقات علمی پیرامون این زمینه همچنان در حال انجام است و نتایج آنها همگی نشان می دهند، واکسیناسیون در بستری و مرگ و میر نقش کاهنده ای دارد.


نظر شما :