کنترل میگرن به سبک زندگی تان بستگی دارد

۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۹۷۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۵
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: میگرن قابل پیشگیری است و به سبک زندگی بستگی دارد.
کنترل میگرن به سبک زندگی تان بستگی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر لیلا پورسعادت بیان کرد: قرار نگرفتن در معرض نورهای جرقه زننده، نور مهتابی همچنین نور آفتاب با شدت بالا، استفاده کمتر از رایانه و همچنین به هنگام استفاده از زاویه دید باید مستقیم باشد، انجام دادن یک سری ورزش های آرامشی گردن، مصرف مناسب مایعات و پرهیز از فست فودها، غذاهای تند و ادویه دار، نوشابه‌ها، کنسرو غذاهای چرب، شکلات و دل و جگر و قلوه می تواند موثر باشد.
وی افزود: سردردهایی که به مسکن های ساده جواب نمی‌دهند و مکرر هستند و فرد احساس می کند چیزی در سرش ترکیده است و در عرض چند ثانیه به اوج خودش می رسد، باید حتما پیگیری شوند.
وی اشاره به اینکه سردرد یکی از شایع ترین شکایت های بالینی بیماران مراجعه کننده به کلینیک های نورولوژی است، گفت: سردرد به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم بندی می شود، در نوع اولیه سردرد های تنشی و میگرن و در نوع ثانویه سردرد با علت زمینه‌ای مثل وجود بیماری زمینه ای مطرح است.
دکتر پورسعادت گفت: میگرن شایع ترین سردرد بوده که افراد در برابر صدا و نور حساس شده و با علائمی همچون تهوع و استفراغ، آبریزش از بینی اشک ریزش و ورم صورت، ممکن است همراه باشد؛ همچنین در بعضی از بیماران فلج موقت قسمتی از بدن دیده می شود بیماران قبل از شروع میگرن احساس خستگی نموده و خمیازه زیاد می کشند، عمدتاً میگرن در خانم ها بیشتر است.
این متخصص مغز و اعصاب در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف مسکن باید حتما زیر نظر پزشک باشد چرا که به دنبال افزایش بی رویه و مصرف مزمن مسکن ها درمان طولانی و چالش برانگیز می شود از طرفی مصرف بیش از حد مسکن ها، علاوه بر عوارض کلیه و کبدی و ایجاد فشار خون،نیز باعث سردرد می شود.
وی در پایان یادآور شد: در کنار میگرن سردردهای عصبی مطرح است و در کسانی که درگیری بالای کاری داشته، خواب کافی ندارند و استرس بالایی دارند و یا در معرض آلودگی هوا و آلودگی صوتی قرار دارند دیده می شود و این سردرد وابستگی به مشکلات خلقی و خواب است و با اصلاح سبک زندگی و مشاوره با پزشکان می‌توان این نوع سردرد را بسیار کاهش داد.


( ۱۲ )

نظر شما :