پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت "روز بهورز"

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۹۸۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۹
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ۱۲ شهریور ماه، روز بهورز را خدمت تمامی بهورزان پرتلاش استان که در جبهه اول سلامتی فعالیت می کنند تبریک گفت.
پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت "روز بهورز"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است.

به نام خدا
"هوالشافی و من احیاها فکانما احیا الناس جمعیا"

در تقویم سلامت، ۱۲ شهریورماه به نام طلایه داران و پیشگامان حوزه ی سلامت یعنی روز بهورز نامگذاری شده است؛ به منظور تحقق آماج مقدسی چون فقرزدایی از روستاها و کمک رسانی هرچه بیشتر به روستائیان، در چنین فرخنده ایامی خانه‌های بهداشت تاسیس گردید و نیروهایی اصیل و بومی، به عنوان بهورز، آموزش دیدند تا در راستای ارتقا مراقبت های بهداشتی اولیه روستا کوشا باشند.
بی شک بهورزان از ابتدای شروع اپیدمی کرونا دوشادوش و پا به پای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بودند و دوری از فرزندان و خانواده خود را به عشق خدمت به هم نوعان خود برگزیدند به طوری که این روزها نیاز به خدمات بهورزان بیش از پیش قابل لمس می باشد و این عزیزان تمام مخاطرات را به جان خریدند و  به صیانت از جان مردم پرداختند که  این مهم قابل ستایش است و جای تقدیر دارد.
بهورزان با توکل بر خدا و ایمانی راستین پا در مرکب افسار گسیخته ی تندرستی نهاده و آن را از شاهراه های پر پیچ و تاب و ظلمانی بیماری و ناتوانی به منزلگاه  آسایش و صحت باز می رسانند و با دلی آکنده از امید به دور از هر گونه چشم داشت و در کمال گمنامی و تنهایی می کوشند تا زیباترین لبخندها را آفریده و در مسلک و طریقت تقرب به حضرت ربوبی و نیل به تعالی و تکامل گام بردارند.
اما در پاندمی ویروس کرونا حلم جزیل و جلادت متقن آغازگران ناقوس سلامت به گونه ای شکوفا شد و در راستای کنترل ، پیشگیری از بیماری کرونا ، غربالگری جمعیت تحت پوشش خود ، تزریق واکسیناسیون ، درمان سرپایی در منازل، شناسایی سریع بیماران ، اعزام بیماران به بیمارستان‌ها و پاسخگویی به سوالات عامه مردم روستا و راهنمایی آنها و... به منصه ظهور رسید و معنای نو به کلمه ی استقامت بخشید که بی شک جای تقدیر و تشکر دارد.
اینجانب ضمن تبریک صمیمانه این روز به یکایک بهورزان عزیز، مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، از تلاش شبانه روزی زحمتکشان این عرصه تقدیر و تشکر نموده و  برایشان از درگاه خداوندگار هستی توفیقات روزافزون مسالت می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
۱۲ شهریور ۱۴۰۰


نظر شما :