پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر "روز دانشجو"

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۷:۴۵ کد : ۱۹۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۷۱
دکتر حسن طاهر احمدی در پیامی فرا رسیدن روز دانشجو را به تمامی دانشجویان کشور به خصوص دانشجویان حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر "روز دانشجو"

به گزارش خبرنگار وبدا مرکزی متن کامل به این شرح است:

بسمِ الله اَلرَّحمنِ اَلرَّحیم

فرا رسیدن شانزدهم آذر، یادآور فداکاری، رشادت و حریت دانشجویانی است که در راه مقابله با استبداد، استکبار و خفقان دوران رژیم طاغوت با خون خود نقطه عطفی را در راه استقلال خواهی و ظلم ستیزی ملت ایران رقم زدند.

بی شک شهادت دانشجویان معترض به ورود معاون وقت رییس‌جمهور آمریکا به دانشگاه تهران در 16 آذر 1332، حضور فعال دانشجویان در آغاز نهضت اسلامی امام خمینی (ره) در دهه 40 و در نهایت نقش متمایز دانشگاه در تحولات دهه 50 و پیروزی انقلاب اسلامی، همگی رویدادهایی است که نشان از پیشرو بودن جنبش دانشجویی در تحقق سنتِ ریشه‌دارِ دانش بشری یعنی علم و آگاهی در مسیر اهداف متعالی و انسانی دارد.

امروز دانشجویان و دانشگاهیان ما میراث‌داران خون‌های پاک دانشجویان شهید آن زمان و نیز فداکاری هزاران جوان دیگری هستند که برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب بزرگ ملت ایران و استحکام پایه‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از همه هستی خود گذشتند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای دانشجو، به خصوص شهیدان حوزه سلامت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، فرارسیدن 16 آذر بعنوان روز دانشجو را به همه فعالان عرصه علم اندوزی و دانشجویان پر تلاش ایران اسلامی به ویژه جامعه دانشگاهی استان مرکزی  تبریک عرض می نمایم و امید آن داریم که به مدد ایمان و اندیشه، همواره در توسعه ی کمی و کیفی تحقیقات و پژوهش های علمی موفق بوده و با یاری خداوند منان در برداشتن گام های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام ایران اسلامی در سطح جهان، کوشا و پویا باشید.

دکتر حسن طاهر احمدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

۱۶ آذر ۱۳۹۷

کلید واژه ها: دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک روز دانشجو 16 آذر


( ۱۲ )

نظر شما :