بهورزان سربازان خط اول ارائه خدمات سلامت و بهداشت در دورترین و محروم ترین نقاط هستند

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۹۸۳۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمات بهورزان بسیار مهم و ارزشمند است.
بهورزان سربازان خط اول ارائه خدمات سلامت و بهداشت در دورترین و محروم ترین نقاط هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی ضمن تبریک روز بهورز بیان کرد: بهورزان، سربازان خط اول ارائه خدمات سلامت و بهداشت به آحاد مردم شریف روستایی کشور هستند.

وی افزود: بهورزان تمامی اوقات خود را وقف خدمت به خلق خدا می کنند تا نتیجه این تلاش بی وقفه، ارتقای سلامتی، کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی  باشد و این روز فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های آنان در جهت ارتقای سطح سلامتی مردم است.

وی تاکید کرد: بیماری‌ مرز نمی‌شناسد و در صورت‌ عدم‌ رعایت‌ بهداشت‌ و عدم ‌ارایه‌ مراقبت‌های‌ بهداشتی‌ شهر و روستا، فقیر و غنی‌ در معرض‌ خطر ابتلا به‌ انواع‌ بیماری ها قرار می‌گیرند، لذا اجر معنوی‌ برای‌ این‌ عزیزان‌ بهترین ‌پاداش‌ و قدردانی‌ است‌.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: بیماری‌ مرز نمی‌شناسد و در صورت‌ عدم‌ رعایت‌ بهداشت‌ و عدم ‌ارایه‌ مراقبت‌های‌ بهداشتی‌ شهر و روستا، فقیر و غنی‌ در معرض‌ خطر ابتلا به‌ انواع‌ بیماریها قرار می‌گیرند، لذا اجر معنوی‌ برای‌ این‌ عزیزان‌ بهترین ‌پاداش‌ و قدردانی‌ است‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور در روستاها و استفاده از خدمات بهورزان عزیز، از تحوّلات مبارکی بود که مژده سلامت را به دورترین نقاط کشور برد؛ بی شک بخشی از موفقیت های بزرگ نظام سلامت که تأثیری بنیادین در ارتقای سلامت جامعه داشته است مرهون تلاشهای دلسوزانه و مسؤولانه بهورزان است.

وی افزود: امسال باید روز بهورز را از دو منظر نگاه کنیم، یکی تلاش و مجاهدت بهوورزان به عنوان طلایه داران  ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی اولیه و دوم بعنوان مدافعین سلامت که خدمات شایان توجهی در مقابله با شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی استان، با حداقل  امکانات در کنار سایر خدمات را انجام داده اند؛ آنچه مسلم است اینکه فعالیت های بهورزان تأثیر زیادی در ارتقاء سلامت جامعه دارد؛ این موهبت (سلامتی) حاصل دسترنج و تلاش این عزیزان است که سال ها عمر بر این طریق گذارده و چون شمع سوخته اند تا روشنایی این راه دشوار را فراهم سازند.


( ۲ )

نظر شما :