اگر تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها شد، باید شرایط هم فراهم شود

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۸۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر تصمیم بر بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول مهر گرفته شود باید تمهیدات آن نیز اندیشیده شود.
اگر تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها شد، باید شرایط هم فراهم شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا استان مرکزی، بیان کرد: در صورتی که تصمیم به بازگشایی دانشگاه‌ها در اول مهر امسال گرفته شود باید برای تامین خوابگاه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی نیز تمهیدات مدون اندیشیده شود چرا که اسکان پنج یا ۶ دانشجو در یک اتاق عواقب ناگواری در شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از اصناف استان مرکزی به‌ خصوص غذاپزی‌ها، فست‌فودها و کافه‌تریاها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند و مقوله بیرون‌بر بودن به واژه‌ای تشریفاتی تبدیل شده که در صورت تداوم این شرایط باید تصمیم جدی‌تری اتخاذ شود.

وی همچنین تاکید کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان و مرکزی در تمامی شاخص‌های کرونا سیر صعودی دارند که اصلاح این شرایط نیازمند همکاری آحاد جامعه است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۳۰ هزار نفر در استان مرکزی تاکنون واکسن کرونا دریافت کردند که  ۲۷۳ هزار نفر دُز نخست و ۱۵۷ هزار نفر نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم که در این جلسه حضور داشت گفت: شمار موارد بستری کرونا از ۵۷۹ مورد در هفته اول شهریورماه به ۶۲۸ مورد در هفته رسید که هشت درصد رشد نشان می‌دهد.

دکتر علی علیمحمدی افزود: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی در هفته دوم شهریورماه ۶ هزار و ۵۳۰ مورد گزارش شد که نسبت به هفته نخست همین ماه با ۶ هزار و ۱۹۸ مورد پنج درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: موارد سرپایی کرونا در هفته اول شهریورماه پنج هزار و ۶۱۹ مورد گزارش شد که این مهم در هفته دوم همین ماه به پنج هزار و ۹۰۲ مورد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: هفته دوم شهریورماه ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان مرکزی که نسبت به هفته نخست شهرویور با ۶۶ مورد فوتی ۹ درصد کاهش داشته است.


( ۲ )

نظر شما :