بهورزان، پیشگامان حوزه بهداشت

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۹۸۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقش مهم بهورزان بر کسی پوشیده نیست.
بهورزان، پیشگامان حوزه بهداشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه تقدیر از بهورزان بیان کرد: در چند سال گذشته که طرح پزشک روستایی مطرح شده، نقش بهورزان به خصوص در دوران کرونا بیش از پیش پررنگ شده است.

وی افزود: از اولین روزهای شیوع این بیماری، وظایف سنگینی بر دوش بهورزان گذاشته شد که به نحو احسن انجام شد.

وی تاکید کرد: در موضوع واکسیناسیون نیز همکاران بهورز زحمات زیادی کشیدند و با توجه به تعداد زیاد روستا در استان مرکزی نسبت به سایر استان ها و اینکه پراکندگی بسیار زیادی نسبت به هم دارند، دغدغه و حساسیت این شغل را دو چندان کرد.

دکتر جمالیان یادآور شد: روز بهورز بهانه ای است برای تشکر از زحمات این عزیزان که نمونه ای از پرسنلی هستند که به صورت شبانه روز خدمت رسانی کرده و به فکر حفظ سلامتی هم نوع خود هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: تلاش می کنیم برای این قشر فعال و زحمتکش که در کار خود عاشقانه فعالیت می کنند و در این راه فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی نشان می دهند، مشکلاتشان را مرتفع کنیم.

ارائه خدمات بهداشتی و سلامتی توسط 491 بهورز در استان مرکزی

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در ادامه این جلسه گفت: 491 بهورز در استان به هم استانی های عزیز خدمات رسانی می کنند.

دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: 275 خانه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک فعالیت دارند که 491 بهورز نیز در آنها به مردم خدمات بهداشتی و سلامتی را ارائه می دهند.

وی افزود: بهورزان اولین سطح ارائه دهندگان خدمت حوزه سلامت به خصوص در دورافتاده ترین نقاط و کم برخوردارترین مکان ها هستند و به همین دلیل، نقش آنها در ارتقاء سطح سلامت جامعه بسیار مهم و اثربخش است.

وی تاکید کرد: سرشماری سالانه که در اوایل هر سال انجام می شود، آموزش بهداشت عمومی به تمامی گروه های افراد ساکن در روستاها، مراقبت از زنان باردار که با توجه به پروتکل های بهداشتی ابلاغی صورت می گیرد همراه با ثبت مشخصات و تشکیل پرونده، مراقبت از کودکان زیر 8 سال و واکسیناسیون و ایمن سازی که گسترده ترین وظیفه بهورزان به شمار می رود از جمله مهمترین اقدامات تاثیرگذار این عزیزان در جای جای نقاط استان است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در موضوع واکسیناسیون کرونا، کمترین مشکلات را داشتیم و این مهم را مدیون زحمات شبانه روزی بهورزان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین افزود: بهسازی محیط، نظارت بر بهداشت حرفه ای و نظارت بر مدارس در کنار چندین و چند وظیفه مهم دیگر بهورزان بر عهده این عزیزان است.

وی در پایان گفت: از اوایل مهرماه، یک دوره آموزشی برای 60 بهورز برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از تعدادی از بهورزان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر و تشکر شد.


نظر شما :