تعداد روزهای آلوده اراک از ابتدای سالجاری از مرز ۶۰ روز گذشت

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۹۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای سالجاری همزمان با پیک های کرونایی، تاکنون ۶۵ روز آلاینده در شهرستان اراک به ثبت رسیده است.
تعداد روزهای آلوده اراک از ابتدای سالجاری از مرز ۶۰ روز گذشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۰، برابر با عدد ۱۴۳ و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۱۰ صبح امروز در شهرستان اراک، ۱۵۲ و در شازند، ۱۶۱ ، ناسالم برای تمامی گروه ها و در شهرستان ساوه ۱۱۲، ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با شیوع بیشتر کرونا در پیک پنجم و گردش ویروس دلتا، آلودگی هوا معضلی دیگر شده و بیش از پیش نفس‌ها را تنگ کرده است که در این شرایط از مردم و تمامی ارگان ها می خواهیم که از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، اجتناب نمایند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آلودگی هوا علائم بیماری در افرادی که تنگی نفس دارند یا سرفه می‌کنند شدت می‌یابد و به موازات آن زمینه انتقال و گردش بیشتر ویروس کرونا ایجاد می شود؛ شهروندان و به خصوص افرادی که سابقه بیماری های ریوی و عروقی، آسم و فشار خون دارند، سالمندان، کودکان و مادران باردار در این هوای آلوده و شرایط بحران کرونایی حتی الامکان از منزل خارج نشوند و به سبد غذایی خود توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان هماهنگی و همکاری همگانی را لازمه کنترل و مدیریت شرایط و رفع این دو چالش دانست.


( ۳ )

نظر شما :