توزیع وزنی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در نتایج رتبه بندی "رعد"

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۹۹۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۱
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک از توزیع وزنی معاونت آموزش در سیستم رتبه بندی"رعد" به تفکیک امتیازات شش وجهی تعالی دانشگاهی خبر داد.
توزیع وزنی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در نتایج رتبه بندی "رعد"

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی گفت: در سال ۱۳۹۹ معاونت های فرهنگی دانشجویی، تحقیقات و فناوری و آموزشی وزارت بهداشت طی یک دستورالعمل که به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرد، طرحی تحت عنوان طرح" رعد" معرفی شد که در این طرح با کارکرد صحیح نظام های سه گانه تعالی در دانشگاه ها مانند برنامه ریزی، تشکیلات سازمانی و سیستم های پایش و مناسب می توان امید داشت که ورودی های دانشگاه منجر به خروجی های تاثیرگذار بر جامعه می شود که ارکان این خروجی های تاثیرگذار شامل ۶ بُعد انسان ساز و حکمت بنیان، درخشش بین المللی، پاسخگویی، سرآمدی و مرجعیت، نسل آینده و فناور و ماموریت گرایی است.

وی در ادامه تاکید کرد: در بُعد دانشگاه انسان ساز و حکمت بنیان انتظار می رود که دانشگاه اهتمام ویژه ای به سلامت معنوی جامعه داشته باشد که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه ۱۷ قرار گرفته که ۴۰ درصد آن به حوزه آموزش اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در درخشش در تراز بین المللی، دانشگاه باید بتواند امکان ورود دانشمندان کشور به شبکه جهانی تعاملات علمی را مهیا سازد که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه ۵ قرار گرفته که ۴۵ درصد آن نیز به حوزه آموزش اختصاص دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در بُعد پاسخوگی ضروری است که دانشگاه دغدغه تحولات اجتماعی را داشته باشد و فضای دانشگاه در حساس کردن اعضا خود اعم از کادر هیات علمی و غیر هیات علمی و دانشجویان نسبت به مسائل اجتماعی موثر عمل نماید که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه ۹ قرار گرفته که ۳۰ درصد آن به حوزه آموزش اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: حصول جایگاه سرآمدی و مرجعیت علمی، مستلزم آن است که دانشگاه ها و مراکز آکادمیک در حوزه های آموزش، پژوهش، فناوری، نظریه پردازی،محل ارجاع و اتکا، پاسخگو، به روز، پیشرو و در سطح جهانی سرآمد باشد که در راستای این مهم دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه ۱۱ قرار گرفته که ۲۵ درصد آن به حوزه آموزش اختصاص دارد.

دکتر آشتیانی در ادامه گفت: در بُعد نسل آینده و فناور ضروری است دانشگاه ها در وزارتین بهداشت و علوم و سایر موسسات آموزش عالی به صورت مداوم با یکدیگر در تعامل سازنده باشند و با نگاه ویژه به همگرایی علوم متخصصینی با رویکرد مساله محور و چند وجهی تربیت کنند که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه ۱۴ قرار گرفته که ۳۰ درصد آن به حوزه آموزش اختصاص دارد و در بُعد دانشگاه رسالت مدار و ماموریت گرا هر دانشگاه بنابر منطقه ای که در آن قرار دارد ضروری است که برای رفع نیاز های آن منطقه تلاش کند و تربیت شدگان دانشگاه باید در خلق فرصت های محلی و بومی نقش موثری ایفا کنند که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بُعد در جایگاه اول قرار گرفت که ۶۰ درصد آن به حوزه آموزش اختصاص دارد.

وی در پایان بیان کرد: در شاخص هایی که رتبه ی هر کدام از شاخص ها کمتر از ۱۰ می باشد معاونت آموزشی بیشترین سهم  و در رتبه های بالای ۱۰، معاونت تحقیقات و فناوری بالاترین سهم را دارد.


نظر شما :