آخرین وضعیت واکسیناسیون اعضای هیات علمی، پرسنل و دانشجویان علوم پزشکی اراک در برابر کرونا

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۹۹۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۲
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مجموع تاکنون ۸۰ درصد از کل دانشجویان و بیش از ۹۰ درصد از اعضای هیئت علمی و پرسنل حوزه معاونت آموزشی و معاونت تحقیقات و فناوری واکسینه شده اند.
آخرین وضعیت واکسیناسیون اعضای هیات علمی، پرسنل و دانشجویان علوم پزشکی اراک در برابر کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: دانشجویان گروه پزشکی، پرستاری و مامایی و سایر گروه های ذیربط به دلیل حضور در بیمارستان‌ها و ساکن بودن تعداد زیادی از این جمعیت دانشجویی در خوابگاه‌ها، از گروه‌های پرخطر در بحران کرونا هستند و جزء اولویت تزریق واکسن قرار دارند که با رایزنی های انجام شده و بر اساس ابلاغیه های صورت گرفته تاکنون ۱۰۰ درصد دانشجویان بالینی و ۷۰ درصد دانشجویان غیر بالینی علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

وی در ادامه از آمار ایمن شدن دانشجویان به تفکیک رشته خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۴۰ درصد دانشجویان غیر بالینی و ۱۰۰ درصد دانشجویان بالینی دانشکده بهداشت، علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شده و تنها ۶۰ درصد(۶۰ نفر) دانشجویان غیر بالینی این دانشکده تاکنون واکسینه نشده اند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد دانشجویان غیر بالینی دانشکده پزشکی و ۱۰۰ درصد دانشجویان بالینی، واکسینه شده اند اما ۵۰ درصد(۲۰۰ نفر) دانشجویان غیر بالینی این دانشکده واکسینه نشده اند.

دکتر آشتیانی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تمامی دانشجویان بالینی و غیر بالینی دانشکده پیراپزشکی و کلیه دانشجویان دانشکده های پرستاری شازند و اراک واکسینه شده اند و در دانشکده توانبخشی تنها ۳۰ درصد(۱۰ نفر) از دانشجویان غیر بالینی آن علیه ویروس واکسینه نشده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در ابتدای شروع همه گیری، ویروس کرونا کل فعالیت‌های کشور از جمله استان مرکزی و به تبع آن آموزش را تحت‌الشعاع قرار داد و  به دلیل نوظهور بودن این پدیده، در ابتدای این راه به دلیل نبود زیر ساخت لازم نقایص و کاستی‌هایی در آموزش مجازی وجود داشت که در حال حاضر برخی از آن‌ها رفع شده‌اند اما برخی دیگر همچنان خودنمایی می‌کنند، لذا تمام تلاش خود را در واکسیناسیون هر چه سریعتر کلیه دانشجویان به کار خواهیم برد تا زندگی همه به شکل عادی برگردد و آنچیزی که جزو آرزوهایمان شده و دیدن دانشجویان در محیط دانشگاه است، محقق گردد.

وی در پایان تاکید کرد: واکسن برای پیشگیری از بیماری و مرگ ناشی از بیماری، موثر است، اما مصونیت کامل نمی دهد، لذا خواهشمندیم که درصورت بازگشایی دانشگاه ها و برگزاری کلاس های حضوری، دانشجویان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را در خوابگاه‌ها، کلاس ها و... سختگیرانه‌تر و منظم‌تر از زمان پیش از پاندمی و شرایط عادی، رعایت کنند تا بتوانیم تبعات شیوع این بیماری را به حداقل برسانیم.


( ۱ )

نظر شما :