برخی مردم و مسئولین هنوز خطر را درک نکرده اند

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۴ کد : ۱۹۹۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایط جنگی به سر می بریم، اما متاسفانه گویا هنوز برخی مردم و مسئولین شرایط را باور ندارند.
برخی مردم و مسئولین هنوز خطر را درک نکرده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی بیان کرد: رفتار فوق پیشرفته این بیماری باعث شده است که احساس کنیم در یک جنگ واقعی به سر می بریم و متاسفانه هنوز مردم و سیاستمداران کشور و دنیا این خطر را درک نکرده اند.

وی افزود: متاسفانه همچنان برخی شرایط را به عنوان شرایط جنگی در نظر نمی گیرند و همین مسئله باعث شده است که اطلاعاتی که در خصوص واکسیناسیون منتشر می شود قابل اعتماد نباشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در قله پیک پنجم کرونا هستیم و از هفته گذشته تقریباً به مرحله ثابت بیماری رسیده ایم و به نظر می‌رسد که به سمت روند کاهشی بیماری حرکت می کنیم.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: روند کاهشی را از هفته گذشته در شهرستان های استان تجربه کرده ایم و در مرکز استان شرایط مساعدی تا اواخر هفته گذشته نداشتیم، اما آمار و ارقام نشان می دهد که به روند کاهشی نزدیک می شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بحث بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، تمام ظرفیت های درمانی تکمیل است و به میزان ترخیص در بیمارستان ها، بیمار جدید بستری و جایگزین می شود و با توجه به شرایط موجود در پیک پنجم و شدت بیماری و بیماران، ناچار شدیم از ظرفیت بیمارستان ولیعصر که در واقع سانتر و مرکز ترومای استان است، استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تاب آوری سیستم درمان استان بین ۶ تا ۸ هفته است، یادآور شد: پیک پنجم نشان داد که استان روزانه برای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ مراجعه کننده سرپایی در سطح دو و سه (بیمارستانی) ظرفیت و پتانسیل دارد و اگر این رقم افزایش یابد عملا قادر به پاسخگویی نیستیم. تاب آوری سیستم درمان استان بین ۶ تا ۸ هفته است و اگر این میزان افزایش یابد قطعا سیستم از نظر نیروی انسانی و تجهیزات، فرسوده و مستهلک می شود. در حوزه بستری نیز، استان روزانه ظرفیتی برابر با حدود ۱۲۰ نفر دارد که فراتر از این رقم امکان پاسخگویی وجود ندارد، بنابراین از پیک پنجم باید درس بگیریم و خود را با مدیریت مسنجم تر برای پیک بعدی آماده کنیم.


نظر شما :