بازگشایی درهای دانشگاه علوم پزشکی به روی دانشجویان خارجی

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۹۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۹
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش جذب دانشجوهای خارجی با ملیت های گوناگون خبر داد.
بازگشایی درهای دانشگاه علوم پزشکی به روی دانشجویان خارجی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهرام جلایی افزایش تعداد دانشجویان بین الملل و ملیت ها را یکی از راه های اصلی پیشرفت دانشگاه دانست.

وی گفت: یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بین‌المللی شدن دانشگاه می‌تواند افزایش جذب دانشجوی بین‌المللی باشد که سعی داریم با تلاش، هماهنگی و همکاری تیم بین الملل و اعضای هیات علمی دانشگاه تعداد دانشجویان خارجی را به ۱۰۰ رسانده و همچنین تعداد ملیت ها را افزایش دهیم که این مهم موجب ارتقا تعاملات علمی بین‌المللی در بخش‌های مختلف شده و دانشگاه وارد یک دوران جدید می شود و با افزایش تعداد دانشجویان و ملیت ها، در رده دانشگاه های سطح اول کشور قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: مقرر شده است که ۲۰ دانشجو افغانستانی، لبنانی و پاکستانی در رشته های پزشکی، طب اورژانس، عفونی و داخلی در دانشگاه پذیرفته و به تحصیل بپردازند.

دکتر جلایی افزود: فعالیت های دو ساله دفتر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک و عملکرد ۲۶ دانشجوی پزشکی پاکستانی در امتحانات پایان ترم بسیار چشمگیر و موفقیت آمیز بود که در این دوران اساتید با عملکرد بسیار مطلوب به صورت جدی در کنار دانشجویان بودند و دانشجویان نیز با سیستم آموزشی دانشگاه آشنا شدند که این عوامل را می توان موفقیتی برای دانشکده پزشکی برشمرد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک جز در زیر ساخت تامین و توسعه پرسنل که با کمی‌چالش مواجه است در سایر زیر ساخت های بین المللی چون فضا، ارکان دفتر بین الملل، امور بین المللی، شورا، کمیته، تعیین ارزی به ریالی و رابطین بین المللی و سایر جنبه های مربوطه خوب و مطلوب عمل کرده است.

وی گفت: در اواخر سال ۹۹ در خواست تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اراک از طریق agent انجام می شد، اما در سالجاری ۱۰ دانشجو (۶ دانشجو پزشکی و ۳ دانشجو دندانپزشکی و یک متقاضی دوره کوتاه مدت) از طریق پورتال دانشگاه تقاضا تحصیل در دانشگاه علوم‌پزشکی اراک را داشتند که در صورت ادامه شرایط دیگر به agent نیازی نیست و دانشجویان بین الملل به صورت اتوماتیک از طریق پورتال پذیرش خواهند شد که این مهم یک موفقیت بزرگ برای دانشگاه است.

وی یادآور شد: به منظور پیشرفت دانشگاه و ارتقا سطح بین المللی سازی آن، برنامه های مدون، کوتاه مدت و بلند مدتی داریم که این مهم تحت حمایت و تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته که این حمایت قوت قلبی برای اعضای هیات علمی و تیم بین المللی دانشگاه است.

گفتنی است در حال حاضر دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اراک تنها پذیرش دانشجو بین الملل دارد.


( ۲ )

نظر شما :