نقش واحد بین الملل در ارتقای دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۹۸۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعامل و همکاری میان اعضای هیات علمی و تیم بین الملل، یک محور اصلی در بُعد بین الملل بود که این مهم موجب ارتقا جایگاه دانشگاه در این بُعد شد.
نقش واحد بین الملل در ارتقای دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: پیشرفت و ارتقای دانشگاه در بخش بین المللی سازی و توفیقات حاصل شده در این حوزه یک دستاورد جمعی از اعضای هیات علمی و تیم بین الملل است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بین المللی سازی در افزایش تعاملات بین دانشگاهی، دانشگاه فعالیت خود را از دو سال گذشته آغاز کرد که در آن زمان محدوده فعالیت روابط بین الملل دانشگاه بسیار محدود و به تدریج گسترش پیدا کرد به طوریکه در آن زمان وزارتخانه همواره در حال انجام مکاتباتی با دانشگاه بود که بدون جواب می ماند و اگر در عرصه بین الملل صحبتی می شد، مطمئناً دانشگاه اراک دانشگاهی ناشناخته بود و در سفر رایزن عراق به استان و ویدیو کنفرانسی که با رایزن فرهنگی پاکستان داشتیم، در طی صحبت های صورت گرفته، اراک شهری ناشناخته بود، اما خدا راشاکریم که با زحمات و همدلی و همیاری اعضای هیات علمی و تیم مدیریتی دانشگاه، اکنون شاهد پیشرفت دانشگاه و شناخته شدن و دیده شدن آن هستیم و این امر ماحصل یک کارگروهی می باشد.

وی افزود: دانشگاه همواره در مراحل متفاوت با مقاومت هایی مواجه بود و اکثریت، نگاه آینده آن را نگاهی توهم زا می دانستند اما دانشگاه به مدد اعضا مربوطه با عمل ثابت کرد که تمامی افکار انجام شدنی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت اعضای هیات علمی همراه و همیار دانشگاه می باشند که این مهم یک سرمایه بزرگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: کلمه علم ریشه در مباحث و بحث کردن دارد از این رو از کلیه مدیران می خواهیم که با در پیش گرفتن این روش همچون دکتر راد که همواره مشکلات را به صورت کارشناسانه بیان می کنند، در ارتقا سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک کوشا باشند.

وی در پایان از زحمات تمامی عوامل به ویژه دکتر جلایی در واحد بین الملل تقدیر و تشکر کرد و گفت: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی اراک بر این امر استوار است که از برنامه‌ها و اقدامات دانشگاهی در راستای بین‌المللی سازی حمایت کند و در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌ است.


( ۳ )

نظر شما :