علم اپیدمیولوژی اساس و پایه تحقیقات پزشکی است

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۹۹۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، در پیامی روز جهانی اپیدمیولوژی را تبریک گفت.
علم اپیدمیولوژی اساس و پایه تحقیقات پزشکی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: اپیدمیولوژی اساس بسیاری از تحقیقات و یافته‌های پزشکی است؛ در این روش که مطالعات اپیدمیولوژیک نامیده می‌شود، بروز و شیوع یک بیماری با عوامل خطر یا اصطلاحاً ریسک فاکتورها مرتبط می‌شود و با تلاش برای کاهش عوامل خطری که ارتباط آن‌ها اثبات شده‌ است، بار بیماری‌ها کنترل می‌شود.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

در حالی که متخصصان اپیدمیولوژی امروزه از آخرین و جدیدترین روش های آماری و فناوری کامپیوتری برای آزمودن نظریه های خود استفاده می‌کنند، هدفشان همان هدف پیشتازان علم اپیدمیولوژی، یعنی کشف راز بیماری و ناخوشی در گروهی از مردم است.

در پی وقوع همه‌گیری بیماری کرونا، کمیته اپیدمیولوژی کوویدو 19 تشکیل شد، این کمیته ضمن رصد آنچه در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی تحت پوشش دانشگاه در رابطه با اپیدمی کووید-19 می‌گذشت، به انتشار سلسله گزارشات و تحلیل‌های اختصاصی و عمومی برای کمک به تصمیم گیری مدیران دانشگاه پرداختند که در مهار و کنترل این بیمرای در موج ها و پیکگ های مختلف بسیار اثر گذار  و تعیین کننده بود.

همکاران اپیدمیولوژیست مان از همان روزهای نخست،سخت مشغول به فعالیت و تحقیق شدند تا بر این ویروس نا شناخته،آگاهی بیشتری یابیم.

ضمن تبریک این روز به همه ی همکاران "همه گیری شناسی" مان در  استان مرکزی که در دوران شیوع کرونا نقش تاثیر گذار و اهمیت کار آنها بیش ار پیش بر همگان روشن شد،از تلاش ها و زحمات فراوان دکتر مرادزاده، دکتر الماسی و سرکار خانم دکتر زمانیان و دیگر عزیزان تشکر می کنم وبرای همه ی همکاران توفیقات روزافزون از خداوند متعال مسئلت دارم.

سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۳ )

نظر شما :