بسیج و سپاه، دوشادوش حوزه سلامت

۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۹ کد : ۱۹۹۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۸۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج و سپاه تمام قد در کنار کادر درمان برای مقابله با کرونا بوده و می باشد.
بسیج و سپاه، دوشادوش حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، بیان کرد: در طول شیوع بیماری کرونا، فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس بار دیگر توسط کادر درمان و بسیجیان احیاء شد، لذا حضور و همراهی سپاه و بسیج با کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا و تلاش های میدانی و جهادی، بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد که امروزه بسیاری از موفقیت ها در امر کنترل و کاهش آسیب های بیماری کرونا، مرهون تلاش های سپاه و بسیج است.
وی افزود: بسیج در بحران ها همواره حضوری میدانی داشته و در کنار مردم نقش آفرینی کرده و در شرایط امروز جامعه، مهمترین جهاد فی سبیل الله، کمک به کنترل و کاهش بیماری کرونا است.
دکتر جمالیان تاکید کرد: در طول انقلاب اسلامی اجرای بسیج مردمی همواره راهگشا بوده و در طول بیماری کرونا نیز با اجرای بسیج مردمی شاهد فعالیت های خوبی بودیم و امروزه برای اجرای واکسیناسیون عمومی جامعه و ریشه کن کردن بیماری می بایست بسیج مردمی رقم بخورد.
وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان غیور، خاطرنشان کرد: بیست و دو هفته از اجرای طرح شهید سلیمانی می گذرد و راه اندازی شیفت عصر مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی نشان از عزم راسخ بسیجیان برای تسریع روند واکسیناسیون دارد، لذا این طرح در گام های قبلی موفقیت های خوبی به همراه داشته و در پیک پنجم علاوه بر محورهای گذشته برای کمک به واکسیناسیون بسیجیان نقش آفرینی می کنند.
متولی سلامت استان مرکزی حفظ عزت و کرامت مردم در مراکز واکسیناسیون را اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: در صورت اختصاص سهمیه بیشتر واکسن با تعداد مراکز واکسیناسیون، تمام تلاش خود را در کاهش صف های واکسن و زمان انتظار به کار خواهیم برد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در هفته جاری شاهد کاهش شیب فزاینده بیماری کرونا در سطح استان مرکزی هستیم و به سمت نزولی شدن پیش می رویم که احتمالا در هفته آینده این کاهش بیشتر ادامه دار باشد، ولی برای عبور سریع تر از این شرایط نیازمند مشارکت مردم هستیم تا بتوانیم هر چه سریعتر موج پنجم کرونا که بسیار طولانی شده، پشت سر بگذاریم.
وی در پایان به آغاز واکسیناسیون دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست کلی مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها، در هفته جاری علاوه بر رده های سنی، واکسن دانشجویان نیز با قوت انجام خواهد شد.


( ۴۶ )

نظر شما :